kiara schreef:
ik heb dit besloten niet naar aanleiding van een voedings deskundige maar puur uit angst ze te kort te doen, ik heb de juiste verhoudingen met iemand hier op bp overlegt en daar hou ik mij ook aan, maar wat de druppel was , gister op tv van een dietentuin dat hun dus extra vitamine mineralen toevoegen bij de dieren omdat het vlees/vis toch anders is als in de natuur wat ze vers vangen, en ja laten we eerlijk zijn een paar keer ontdooien ontkom je niet aan, ik krijg het niet helemaal bevroren door de molen, dan zal je zo'n giga molen moeten hebben die de kvv fabriekanten hebben.
Plus als je net begint wordt je toch wel erg onzeker van bepaalde uitspraken van verschillende mensen hier op bp, en wat ik al zei waarom doet bv carnibest het ook die al jaren kvv verkoopt is een reden voor.
Ik weet echt wel dat vers beter is maar nogmaals door de enorme twijfel dit besloten, het is trouwens van de puur lijn,
Heb je dat nou voor jezelf en je gezin ook, dat je zo bang bent jezelf en anderen tekort te doen? Of alleen voor je huisdieren? Als je ja kunt zeggen tegen dat laatste, ben je in ieder geval goed gehersenspoeld......
Tel daar bij op dat een hond en kat veel makkelijker zijn qua stofwisseling dan de mens en voila, er is nul reden om je zorgen te maken. Daar komt bij, in een dierentuin voeren ze de dieren echt erg eenzijdig. Dat kunnen wij hier niet zeggen. We voeren tenminste 4 diersoorten (liever nog meer), we voeren de vleesbotten, de botten staan stijf van de vitamines, mineralen en vetten, het spiervlees, het orgaanvlees (en dat staat ook weer stijf van de vitamines en mineralen). En dan voeren we extra's zoals rauwe eieren, vette vis. Zet nou eens voor 1 week voer neer op de eettafel. En zet daarnaast nou eens een zak kattenbrokjes. En kijk en vergelijk en overtuig je zelf.
En dan heb je het over 'verschillende mensen hier op barfplaats'. Gut... Ehhh? Wie is 'verschillende mensen'? Senta? En nou niet om het een of ander, maar wie is Senta? En wie is Senta's bron? En klopt dit nou werkelijk helemaal allemaal of loop je blind Senta achterna omdat Senta zo hard en overtuigend 'praat'? En hoe zit dat met die bron van Senta? Heb je daar al eens naar gevraagd? En heb je hen rechtstreeks gevraagd? En weet je zeker dat die ook weer geen eigen belang of eigen agenda's hebben?
En Carnibest, heb je enig idee waarom zij er een premix in doen? En heb je enig idee waarom andere merken dat niet doen? Carnibest is gewoon heel simpel: als mensen besluiten 1 smaakje voer te voeren, moet dat compleet zijn. En Carnibest wenst daaraan te voldoen. Zo dat jij 1 smaakje kunt voeren (diersoort) en je kat (of hond) niet na jaren tekorten oploopt. Neem nou een merk als TinLo of Haaksbarf. Die zeggen gewoon "wij smijten niet zo'n chemische slecht opneembare vitamine/mineralen supplement in onze voeding, voer maar lekker veel verschillende smaakjes". En ja, premix is niet rauw, bewerkt en slecht opneembaar. En belast het lichaam extra zwaar. En geloof me of niet (het maakt mij niet uit hoor) maar dat kan voor hele nare problemen zorgen. En die problemen wegen niet op tegen die paar keer die jij ontdooit. Als je daar dan zo bang voor bent, koop dan gewoon eens wat vaker vers. Echt vers.
Ik ben er werkelijk zo verbaast over dat mensen zich zo makkelijk wat aan praten......
En dan over dat Bonusan en ander vitamine/mineralengeneuzel. Ja, je hebt orthomoneculaire voedingsdeskundigen. En die zijn pro heel veel vitamientjes en mineraaltjes via voedingssupplementen. En een middagje googlen leert je bijv. dat zij vinden dat een mens heul veul vitamine C moet innemen. Maar lees je ook het andere kantje van het verhaaltje, lees je dat het innemen van veel vitamine C in supplementvorm je kans op borstkanker vergroot. Geloof mij nou, als je gezond wil leven, haal je alles rechtstreeks onbewerkt uit de natuur. Zo natuurlijk mogelijk. Is met vlees lastig. Maar voer dan vooral veel wild en veel biologisch. Ben je veel beter af dan al die onnatuurlijke troep supplementen.
En bij Trovet willen ze gewoon meeliften, een beetje, op het succes van zelf samenstellen. Je krijgt daar vast dezelfde slecht opneembare chemische troep premix die ze ook in hun doodgekookte brokkensmurrie pletteren.