Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

ja vreselijk stom niet in boekje gekeken gelijk gaan malen,nooit opgelet hoe het erop moet,en de ene keer ging het ook beter als de andere keer,ja toen zat hij wel goed achteraf,ben wel benieuwt hoe het dan nu goed met runderlappen,nog niet gedaan,heb effe genoeg liggen,denk kilootje of 20 :o
Met runderlappen bedoel je toch geen lippen, hoop ik?
Want die zijn super taai, en dat vinden molens niet erg leuk.  Het is het enige spiervlees waar mijn handmolen vroeger echt altijd helemaal vast op liep.  Ik ben niet zo gek om dat met een elektrische te doen, net omdat je dan niet voelt als hij bijna vastloopt.
kiara schreef: even een vraagje: zit er met vleesbot gebruik verschil in of je kipkarkas of kippennekken neemt? of evt kippenpoten, is nl een stuk makkelijker met portioneren :biggrin2:
om te malen dan he
Kippenpoten zou ik achterwegen laten en verder is het net wat je makkelijker vind.
Kippennekken hoef je niet te knippen die kunnen zo de molen in, karkas zou je nog op maat moeten knippen omdat het anders niet door de vulopening past :biggrin2:

Zelf neem ik standaard karkas maar van eend dan wel de nekken, geen idee waarom ben met eend luier dan met kip denk ik ;D
kippenpoten had ik al een keer gedaan ging goed  ???
maar dat is mooi om te horen neem ik voortaan geen karkas meer maar nekken veul makkelijker en vind het zo vies die karkassen om te knippen.
Eendenekken gaan ook goed, heb ook dik bevleesde eenkarkas liggen maar om dat nou door de molen te doen is ook wat, geef wel aan de doggies
Leuk om al die ervaringen hier te lezen. Dat van die nekken en schildklier wist ik niet!
Nog een reden om toch de voordelen van karkassen te blijven zien. (karkassen zijn zo lastig voor katten om te knippen en te hakken!)
Ik neem zowel nekken als karkassen in het maalsel en wissel dit af. Niet alleen een afwisseling aan diersoorten is belangrijk, ook de verschillende delen. Ieder deel heeft zn eigen voedingsstoffen en door af te wisselen voer je zo compleet mogelijk.
Zaniematsu schreef: Leuk om al die ervaringen hier te lezen. Dat van die nekken en schildklier wist ik niet!
Nog een reden om toch de voordelen van karkassen te blijven zien. (karkassen zijn zo lastig voor katten om te knippen en te hakken!)
Ik zorg eigenlijk altijd voor 50/50 zoals bij een prooi de nek en het karkas samen zit is het de juiste verdeling. (Wat niet betekent 1 kilo karkas = 1 kilo nekken.. dan zit je natuurlijk scheef ;))
nou dan toch maar de karkassen blijven doen,en misschien voor de afwisseling kipvleugeltjes ,wist ik ook niet van de nekken,maar dat is dan ook bij eendennekken denk ik?
Heeft er iemand wel is een eendkarkas in stukken gehakt en gemalen?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door