Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danielle1980
ze zijn echt leuk. 8)
gewoon mensen afwijzen of doen of je niemand hebt ;D
heb ik bij mn laatste nestje ook gedaan. :-[ ;D
2 waren er overleden en de andere 2 was ik zo aan gehecht en ze waren echt mooi :P
Door boskat
Is ook een optie:-)
Heb al een contract samengesteld waarvan echtgenoot zei,als ik een contact ondertekenen moest om een kat te krijgen ,dan maar niet,kan ik nog wel wat dingen bijverzinnen en als ik ze op mijn site zet ook rare eisen stellen
En dan gewoon zeggen ,raar er komt niemand om,niemand wil ze,prijs verhogen nog,hm ,of iedereen die komt kijken afwijzen en zeggen neee die vertrouw ik niet ,die krijgt geen kitten
Ach zat mogelijkheden dus:-))

PS: Debora ,jij leest dit niet hoor:-)
Door boskat
De kittens zijn nu 9 weken en groeien lekker,nog steeds :D
Het laatste nieuws is ,dat ze hier blijven,ik mag Sarre en Sylke houden ;D
Heerlijk ,was ze al aan brokken aan het wennen,want ja je kunt niet van mensen eisen dat ze CB of barf gaan voeren.
Nu heb ik vandaag de brokken maar weg gehaald en krijgen ze 2x per dag een vol bord(2x 120 gram) carnibest,hoop dat het genoeg is en dat ze zo niet te lang zonder eten zijn?
Krijgen s `` morgensvroegeen uur of 8 en tegen een uur of 5 weer .
Of zitten er teveel uren tussen ,zonder eten,zo?
Door boskat
Ze kregen 2x per dag vlees en verder stonden er brokjes(Catloversgold)ze hadden dus onbeperkt te eten
Maar ben gisteren maar gestopt met de brokjes,ze blijven toch,dus nu alleen maar carnibest dan, vandaar mijn vraag moeten ,is dat genoeg 2x per dag,maar begrijp dat jij 3 x per dag gaf,vond het zelf ook wel wat weinig ,ga xe ook maar 3x per dag geven dan :)
Door sylvia
Als je ziet dat ze nog honger hebben na de maaltijd maar ze zijn wel goed op gewicht dan kun je 1 portie verdelen over de twee andere maaltijden en twee keer per dag gaan voeren, dan zijn de maaltijden te klein geworden.
Door boskat
Heb ze gisteren 3x 120 gram cb,gegeven ,2x bleef er wat staan en de laatste portie cb,om 10 uur s`avonds ging helemaal op,daar had ik wat kip cb van de hond doorheen gemixt:-)
Moet ze nodig weer wegen,maar ze ziten nooooit stil op de digitale weegschaal ,is zo moeilijk om te zien hoe zwaar ze zijn dan,Sarren was vorige week dinsdag 1150 gram ,met 68 dagen en Sylke 960,bij benadering kan een gram of wat meer of minder zijn :)
Nu heb ik 1 kg kippennekjes uit de vriezer gehaald,kan ik ze daar ook al iets van geven,goed fijngehakt of beter gemalen?
De hond eeet het graag en de rest van de katten met wisselend succes,want ja je moet kauwen he
He wat eeen vragen weer ;)
Door Mevroi Kruim
Kippennekken kun je platslaan met een hamer en dan in stukken knippen met een snoeischaar. Zo kunnen de meeste katten ze rima aan, zeker van die reuzen ;D
Door boskat
Ja dat doe ik ook voor die grote lummels,maar dan nog hebben ze zoiets van wehhh ,moeten we dat eten ? :)
Niet allemaal,maar goed,kipfilet eten ze wel of rundvlees
Maar ik bedoelde eigenlijk meer de kittens van 76 dagen(dus dik 9 weken)kan ik die dat ook voeren of zijn die nog wat te klein
Door Debora
Ik denk toch dat je het eerst beter voor kan kauwen hoor :P ;D nee geintje. Geen idee of je de kleintjes dat kunt geven.
Wel leuk dat je ze zelf mag houden ;) heb je weer goed gedaan dus. Van het volgende nestje is er eentje voor mij hoor :)
Door boskat
hahahahaha ,dat misschien volgende nestje is pas over een jaar of 2,dus dat wordt veel gedud en liefff dat ze zijn
Ik heb de kippennekjes heel fijn gehakt ,met het hakmes en in kleine stukjes geknipt ,ongeveer 150 gram op het bord gegooid en ongeveer 10 minuten later was het op ,hadden de monstertjes het verorberd,onder luid tijgergegrom,nu liggen ze uit te buiken:-)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door