Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

[quote="Zaniematsu"]
Ik lig hier in een deuk!!!! Dorothea......  Je slaat de hamer op zijn kop!!
[/quote]

Wat maar weer bewijst dat de ene voedingsdeskundige de andere niet is. Ook voedingsdeskundigen hebben een eigen agenda, die bepaalt wat soort waarschuwingen worden gegeven. Tip: zodra iemand de term 'levensgevaarlijk' of 'ernstige tekorten' oid laat vallen, betreffende een voedermethode waar een heel forum op is gebaseerd met duizenden leden die meerdere duizenden dieren volgens die methode voeren, dieren die voor het overgrote merendeel kerngezond en gelukkig zijn, moet je op je hoede zijn. Achter zulke termen en beweringen zit altijd wel een verborgen agenda.
dinky89 schreef: http://trovet.nl/nl/product_detail.html ... S&dier=kat

Dit kan altijd een optie zijn wanneer je bang bent voor tekorten ;-)

Las laatst ook een keer een reactie van een da op rauw voeren: rauw is vele malen eenzijdiger dan brok ::) dit was voor mij de bevestiging dat dit mijn dierenarts niet meer is ;-)
Daar komt de deskundige weer om de hoek kijken...

Citaat Trovet : "Gebruiksadviezen
TROVET Balance wordt ingezet ter aanvulling van een zelf-bereid dieet. Raadpleeg bij het samenstellen van zelf-bereide voeding bij langdurig gebruik altijd het advies van een deskundige."
Zaniematsu schreef: Daar komt de deskundige weer om de hoek kijken...

Citaat Trovet : "Gebruiksadviezen
TROVET Balance wordt ingezet ter aanvulling van een zelf-bereid dieet. Raadpleeg bij het samenstellen van zelf-bereide voeding bij langdurig gebruik altijd het advies van een deskundige."
Doen we toch? We hebben Lizzy, verschillende dierenartsen, honderden ervaringsdeskundigen.

Overigens denk ik dat dat advies hier een soort disclaimer is: als je hond ziek wordt, ligt het vooral niet aan Trovet.
Volgens mij lopen hier op het forum heel veel (ervaringen)deskundigen rond ;-)
Gaat er volgens mij vooral om dat je niet zomaar wat rauw vlees geeft maar kijkt naar verhoudingen spier/orgaan/bot. Anders heb je altijd 'idioten' die maar iets doen dus een vorm van disclaimer.
Anne in Duitsland schreef: Doen we toch? We hebben Lizzy, verschillende dierenartsen, honderden ervaringsdeskundigen.

Overigens denk ik dat dat advies hier een soort disclaimer is: als je hond ziek wordt, ligt het vooral niet aan Trovet.

Was als grapje bedoeld ;)
dinky89 schreef: Volgens mij lopen hier op het forum heel veel (ervaringen)deskundigen rond ;-)
Gaat er volgens mij vooral om dat je niet zomaar wat rauw vlees geeft maar kijkt naar verhoudingen spier/orgaan/bot. Anders heb je altijd 'idioten' die maar iets doen dus een vorm van disclaimer.
Dat zou best interessant zijn om te weten: wat verstaat Trovet onder zelf-bereide voeding? Buiten barfplaats heet het al snel dat je vers voert wanneer je hond één keer per week een dinobot van de dierenwinkel krijgt voor z'n tanden. En ik kan me herinneren dat Esther Plantinga bij haar mening over vers ook uitging van een menu dat hier op barfplaats op geen enkele manier voor 'vers voeren' zou doorgaan. Zij gaf ook toe dat we op bp wel heel erg consciëntieus met vers voeren bezig zijn, heel anders dan niet-bp'ers. Dus om terug te komen op de angst voor tekorten van Zaniematsu: als je de voedingsadviezen hier op bp volgt, loopt je dier echt geen tekorten op. Ook volgens Esther Plantinga niet, de voedingsdeskundige die haar voor tekorten heeft gewaarschuwd.

Dat topic met de discussie met Esther erin moet nog wel te vinden zijn in de bar. Ik zal 's zoeken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door