Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Mowgli schreef: Ik heb ook rustig 4 tot 5 verschillende dieren in mijn mixen. Juist omdat ik op die manier mijn wereldkampioen miepen met eten om de tuin kan leiden en zo dus aan meer diersoorten kom en ook omdat ik vooral bij orgaanvlees afhankelijk ben van wat ik kan scoren. Soms zijn dat daar dus al 3 verschillende diersoorten.
Hier dus ook zo! Tussen de 6 vleesetende poezels zitten 3 miepen, DE dames ;) Ik wil niet eens weten welk diersoort ze het lekkerst vinden of juist minder lekker :biggrin2: Ze vinden de mix die ik maak heerlijk en 1x per week zalm/kipmix gaat er bij Ruis en de dames ook smakelijk in! Bubbles en Gucci krijgen dan kippennek (die niet in de mix zit) en zalmreepjes en wat orgaan los of een halve haring.
Katten zijn vreselijke moeilijke eters. De meeste zijn dat.
Ik heb nu fazant karkassen, die krijg ik met geen mogelijkheid "aan de kat"  terwijl ik ze wel aan de fazantnekken heb gekregen.
Nou moet ik wel zeggen dat het karkas dat ik hen nu probeer te verslijten er erg bloederig uit ziet  ??? Komt dat vaker voor bij een fazantkarkas?
Wat is jullie ervaring met katten en fazantkarkassen?

Ik geloof dat ik dit anders maar voorbij moet laten gaan en me moet richten op ander vlees/bot.

groetjes,
Linda
ik had gister lamsvlees iets ontdooid gemalen ging wel iets beter maar niet dat ik zeg zo dat gaat super, verder heb ik naar de gehakt gekeken het is 99% rundvlees en 1% ascorbinezuur
dat is denk ik conserveer middel ? kost per kilo 5,58 vond het niet duur en zeer makkelijk  :biggrin2:
Probleem van de fazantkarkassen is vaak dat de darmen er nog in zitten, ook al haal je ze eruit ze zijn mee ingevroren geweest dus is het volgens een kat vaak erg bah.

Hier eten ze trouwens ook 5 a 6 smaken in een mix.
Heb alleen moeten uitzoeken welke 5 a 6 ze bij elkaar lekker vonden en welke niet.
Grappig is dus dat als ik spiervlees van mix 1 per ongelijk door mix 2 draai mix 2 niet meer te vreten is ::)

Dat is net zoals mijn vismix ik dacht doe zalm met hun favoriete vlees konijn, denk maar niet dat dat te vreten is :-X
Nou heb ik zalm met hertenvlees en wow dat is zoooooooooooo lekker :biggrin2:

Ja dat is nou een kat :biggrin2:
Victorie. Of toch een beetje. Ze heeft vanmorgen haar half-en-half potje goed opgegeten. Met frisse tegenzin én onder druk omdat de kater stond mee te kijken voor de glazen deur. Maar toch  :biggrin2:.
kiara schreef: ik had gister lamsvlees iets ontdooid gemalen ging wel iets beter maar niet dat ik zeg zo dat gaat super, verder heb ik naar de gehakt gekeken het is 99% rundvlees en 1% ascorbinezuur
dat is denk ik conserveer middel ? kost per kilo 5,58 vond het niet duur en zeer makkelijk :biggrin2:
Heb je het mesje er wel goed inzitten, dus met de snijkant tegen de schijf aan? Want een vleesmolen moet toch echt vlees kunnen malen hoor, ook vers vlees.
Ik vind het wel grappig dat ook hier staat dat katten niet bij de kattenbak willen eten. Bij mij eten ze altijd op het uitloopmatje, of soms zelfs in de bak, geen idee waarom. Heb al uitloopmatjes gewisseld, weggehaald, etc, ze willen gewoon voor de bak eten.

Ik heb verder niet veel te klagen, ze eten hier bijna alles, alleen gemengde dingen niet en ze vinden prooi echt veel lekkerder dan losse onderdelen. Karkassen eten ze best wel slecht.
Anne in Duitsland schreef: Heb je het mesje er wel goed inzitten, dus met de snijkant tegen de schijf aan? Want een vleesmolen moet toch echt vlees kunnen malen hoor, ook vers vlees.
nou drie dubbel blond verkeerd om de sukkel :-[
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door