Heej! Flin, dat is dus echt de geweldigste oplossing ever, dank je wel! Zo simpel, zo doeltreffend..

Ik zal het denk ik wel op andere plekken moeten 'verstoppen' want deze zijn in de avond en 's-nachts altijd nogal actief, maar dat zal wel goed komen..
Wat de voeding betreft: jeej! We hebben onze bestelling binnen (inderdaad bij Carnis Naturalis, Jet!) en de vriezer is nu echt afgestampt. Veel mensen-lekkernijen zijn er niet meer in te vinden

Maar dat hebben we er graag voor over hoor.. Wat de matige bevlezing van de huidige barf-yummies betreft komt het hopelijk wel goed, omdat we ook gewoon carnibest/bandit en Almo Nature-blikjes bij zullen blijven voeren. Wat dat aangaat is er nog meer nieuws, want we zijn vandaag voor het eerst bij onze nieuwe dierenarts geweest en tjonge, wat hebben we dáár veel van opgestoken weer.
Omdat we na de perikelen met Max' blaasgruis, het niet beantwoorden van onze vragen en de anti-kvv-houding eigenlijk niet zo'n 100 % fijn gevoel hadden bij onze 'oude' dierenarts hebben we besloten voor het eerst over te stappen naar een andere. We waren sinds onze verhuizing 2 jaar terug eigenlijk sowieso al wel een pietsie op zoek naar een andere vanwege de slechte bereikbaarheid/parkeergelegenheid bij onze 'oude' DA (en het was best nog een klein eindje rijden met 3 gillende monsters achterin

), maar daar kwam niet zo veel van. Het is eng om over te stappen naar een DA die je niet kent. De DA waar we nu zitten is voorstander van KVV en barf en omdat we daar dus een paar keer héél goed geadviseerd zijn over het overstappen op KVV zonder dat we daar klant waren hebben we besloten de sprong te wagen en vandaag was het dus tijd voor de jaarlijkse checkup.
Allereerst ben ik érg onder de indruk van de manier waarop er in deze praktijk omgegaan wordt met jou als eigenaar. Hij was heel open, legde veel uit en hij vertelde een aantal dingen waaruit wij op konden maken dat hij erg goed op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen en open staat voor nieuwe dingen. Zo wist hij van het onderzoek waarover in de bar-plaats een filmje te vinden is (aangaande vaccinaties die wel elk jaar worden gegeven, maar eigenlijk niet nodig zijn) en gaf hij onze katten nu ook alleen vaccinatie voor de niesziekte omdat dit de enige prik is die écht jaarlijks nodig is en dat vond ik echt geweldig! Ik had hier nl. al over willen vragen, en verwachtte eigenlijk alweer half een stompzinnig niet-antwoord (hoe bevooroordeeld kun je raken van een minder vooruitstrevende DA?

)..
Verder kregen we héél veel complimenten: hij vond het bijzonder hoe geweldig onze kattepoesjes in vorm zijn (ok, behalve Beertje dan, want die is ECHT te dik, maar hij dacht dat dat met een beetje werk wel over zou gaan), er zat geen grammetje vet aan Loki en Max. Ook hun bouw vond hij heel mooi en hij zei ook nog dat hun 'evenwichtigheid' (deze zijn gewoon niet zo snel van hun stuk) getuigde van een goede opvoeding. Hun vacht vond hij ook heel mooi en ze glimmen allemaal prachtig.. Needless to say dat ik stralend de behandelkamer weer uitliep..
Maar het fijnste was toch wel dat hij me twee smaken carnibest heeft aangeraden die Max wel zou moeten kunnen eten. We kunnen de lammix bij hem proberen (ik kan niet met zekerheid zeggen of we hem deze smaak ooit voor hebben gezet) en ook de eend-rijst zou waarschijnlijk wel goed vallen. Voor hun tanden was het goed aan botten te knagen vond hij, en dat bleek wel: Max, de enige die dat echt onder de knie heeft, heeft een prachtig schoon gebit, maar Beertje en Loki moeten komende maand terug om hun gebit te laten reinigen. Bij Loki is het zelfs al ontstoken

Ik baal er wel van, want ookal kon hij hier niet veel over zeggen, ik vind onze oude DA hierin weer eens door de mand vallen: die constateerde twee jaar terug dat zijn gebit erg vies was, maar schoonmaken was nog niet nodig, vorig jaar werd daar niets over gezegd dus nam ik aan dat het verbeterd was en nu heeft hij ineens twee ontstekingen

Misschien ben ik nu oneerlijk hoor, maar had het niet een beetje eerder gereinigd moeten worden, of op z'n minst meer advies over wat ermee te doen? Ah well, 23 juli gaan ze onder narcose en met een beetje geluk hoeft er niets getrokken te worden. Ik ga maar gewoon duimen..
Nog iets dat ik bijzonder vond: omdat het fijner is voor Loki en Beertje wanneer ze wakker worden en er dan ook geen risico bestaat dat er bij thuiskomst gevochten wordt o.i.d. omdat ze raar ruiken vond hij het eigenlijk wel een goed idee om Max ook mee te brengen, ookal wordt hij niet behandeld. Ik denk dat we dat maar gaan doen, ookal vind ik het aan de ene kant wel zielig voor Max.. Maar ze gaan vast en zeker goed voor hem zorgen en hij kan dan wel bij zijn broer en zus blijven. Toch wel fijn.
Nouja, heel verhaal, sorry daarvoor, en ik ga maar eens pitten, maar kon het even niet voor me houden, ik ben zó blij dat we nu een DA hebben met wie we kunnen
overleggen over KVV en barf, en die ons adviezen geeft die stroken met hoe wij over dingen nadenken!
Welterusten!