Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mirdj
Het is een tijdje stil geweest maar ik ben er weer. Ik heb het gewoon vreselijk druk en dan krijgen de forums duidelijk minder aandacht.

Het gaat heel goed hier. Ik heb vorige week weer een lading bib, HB en CB binnen gekregen en vanmiddag mag ik weer met de zaag aan de slag. Ze eten alles heel goed en ik kom steeds minder problemen tegen met niet willen eten of alles weer uitspugen.

Max liet me van de week wel even schrikken want hij zat weer te krijsen in de keuken van de pijn. De da gebeld en ik kon hem gelijk langsbrengen, 10 minuten later was er echter niets meer aan de hand. Ik wilde toch zekerheid want met een blaasgruiskater weet je het nooit zeker dus ik heb hem toch gebracht. Ze hebben hem een nachtje gehouden omdat ze z'n urine wilden testen, maar de volgende dag had meneer nog niet geplast dus hebben ze urine geprikt. Daar bleken wat spoortje eiwit en nog wat gruissporen in te zitten maar al met al zag de urine er dus heel goed uit. De ph waarde is wel iets te hoog (7), dus nu ga ik verzuren daar open ik wel even een apart topic voor. Dinsdag heb ik Max weer opgehaald, maar donderdag was hij nog niet naar de bak geweest. Weer de da gebeld en weer kon ik gelijk langskomen. Ik was de portiek nog niet uit of hij had het hele mandje ondergepist en stinken, niet normaal. Maar goed toch naar de da, daar hebben ze de handdoek uitgeknepen en gelijk een urinetest gedaan. Ook die was gelukkig weer goed. Gisteren heb ik een nieuwe katenbak gekocht, was toch nodig, en die is 2x zo groot als die ze hadden. Gisteren neergezet, maar ook de oude even laten staan. Max keek eerst niet om naar de oude bak, maar nu die nieuwe er staat gaat hij gewoon op de oude plassen. Van het weekend haal ik de oude weg, dan kunnen ze nog even aan de nieuwe wennen. Snoepie heeft ondertussen op de nieuwe geplast en Max heeft hem van voor naar achter en van links naar rechts besnuffeld dus dat komt wel goed.

Ik heb nu in ieder geval de bevestiging dat overstappen op barf een goede beslissing is geweest. Max zit nu ook op het juiste gewicht (6,5 kilo) en ondanks dat mijn da niet echt een voorstander is van kvv gaf ze wel toe dat hij er goed uitziet en prima op gewicht is.

Barfplaats wordt gesponsord door