Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
Ieder kvv geeft weer andere hoeveelheden aan. Probeer op het oog te voeren, je merkt zelf wel wanneer je bosliefje eten wil.
Ik geef zelf ongeveer 8 ons cb per dag aan 7 katten en dat gaat keurig op (1 x 8 kg, 1x 7 kg, 1x6 kg, en 4x4kg) Zou volgens de verpakking te weinig zijn en moet ruim 1 kg zijn maar dan moet ik cb weggooien.
Ze zal nu in eerste instantie heel veel eten omdat ze wat in te halen heeft en het is nieuw dus lekker maar dat stabiliseert vanzelf en dan vind je samen een de goede hoeveelheid.
Door Daisha
De hoeveelheden die vermeld staan op de diverse verpakkingen zijn, zoals zo vaak, richtlijnen.

We eten zelf ook niet elke dag exact dezelfde hoeveelheden, toch,..?

Voeren op zicht is een goed methode. Verder is het, maar dat is onze beleving, het beste om meerdere kleine porties per dag te geven. Wij voeren 3 a 4 keer per dag maar zorgen wel dat er altijd wel iets staat. Als er niets staat komen ze vragen en als ze dan krijgen is dat al genoeg. Meestal gaat er dan wel wat in de vuilbak.
Door verwonderd
Ik geef idd 3x per dag. 's ochtends en 's avonds porties van 50gr kvv met iets erbij zoals tartaar, rundergehakt en nu tonijn bijv. Moet me echter wel gaan verdiepen in spiervlees, orgaanvlees!!! enz. Ze komt 3x per dag vragen idd en vaak na het avondmaal ook nog, maar dan houd ik mijn poot stijf, want ze is echt al in zo'n korte tijd aangekomen (lees: binnen 5 dagen van 3,4 naar 3,6 kg). Vandaag krijgt ze daarom alleen ff kvv!
Nu ja, ik moet het ook nog even leren! Is lastig hoor, het liefst geef ik haar de hele dag door gezien haar geschiedenis, maar dat lijkt me niet wijs. Dus tja, ik houd me toch ook aan het advies van Tannetje: 100 gr kvv. En natuurlijk mag er wel eens iets bij.
;D dat is deze afgelopen week wel meer dan iets geweest ;D
Door koekje
sien eet geen kvv meer, maar ot wel.
sien kreeg altijd zo rond de 125-150 gram cb en 1 tot 2 kuikentjes per dag erbij. qua gewicht is dit ongeveer net zoveel als wat ze aan barfmenu krijgt. ot krijgt trouwens 125 gram cb en 2 kuikentjes.
mijn katten zijn jong (nog geen 2 jaar en nog geen jaar) en de hele dag vreselijk druk en overactief, dus ze verbruiken ook veel, en ze rennen graag smiddags in de tuin.
sien weegt een kleine 5 kilo (de laatste keer weegschaal half jaar geleden woog ze 4,8) en ot schat ik op een kilo of 3,5 misschien wel 4. ot is nog in de groei, dus die krijgt nogal veel naar verhouding.
Door cylke
Ik voer m'n aan eten verslaafde rex nu 4x per dag +/-30g. Daarbij komt nog het overschotje van Folle's bordje, en moest het aan hem liggen, krijgt hij veeeeeeeel meer dan nu  :P

Echt verdikken doet hij -nog- niet, maar dat mag wel een beetje: je voelt heel duidelijk z'n beenderen. Weet wel, een rex hoort slank te zijn,maar kvind hem nu aan de magere kant...
Tijd brengt raad  ;)
Door oebaya
Hoeveel weegt je Rex? Als je de mijne ziet en voelt, denk je ook: Nou die mag wel wat meer eten, maar hij weegt wel 4,5 kg. En dat is in mijn ogen meer dan genoeg voor een kat.
gr.
Nicolette
Door verwonderd
Cylke, ik ken het ras rex nog niet (ik ga zo wel googlen) maar bosliefje weegt inmiddels 3,7 kg (ze had al groter en zwaarder moeten zijn) en ik geef haar idd 100gr kvv, gisteren zelfs 150 gr want ze was zo hongerig en daarnaast geef ik hapjes tartaar e.d.
Als je vindt dat Twister nog mag bijkomen, nou, geef Twister dan lekker te eten?!?

Ik heb gemerkt dat je heel snel ziet dat de kat uitdijt en hopla, weer terugschiet in vorm en dus niet te dik wordt, maar datgene aankomt wat de kat nodig heeft. Hierbij ga ik er vanuit dat Twister moet groeien, zoals je omschreef.

Enne, nee, ik ben absoluut geen ervaren kvver/barfer, maar herkende wel iets in jouw verhaal en gesteund door alle raad van de forumleden ben ik nu op zicht gaan voeren. En dat kan best!
Door flin
voor de gein de 'n onze ook effe op de weegschal (geen digi..) en hij zit zo rond de 4.5 kg...je voelt z'n heupbot goed door z'n vel, maar zwaarder hoeft zeker niet hier...de devon, die een heel ander figuur heeft; veel compacter en kleiner, zit tegen de 4 kg.....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door