ik heb wat problemen met ot te voeren, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik zal even de hele situatie uitleggen.
sien is 1 jaar en heeft wat overgewicht (ook omdat ze graag ot dr kittenvoer naar binnen schranst).
sien eet hoogwaardig natvoer en vers (kuikentjes, kippennekken als mn kipleverancier deze heeft, soms een vis, kipfilet, biefstuk, carnibest, lams/runderhart, kipvleugels, etc). graag zou ik volledig vers voeren, maar door financiële en logistieke omstandigheden is dit niet haalbaar.
ik heb een hekel aan brokken, en sien eigenlijk ook. ik vind het onnatuurlijk en sien herkent deze vaak niet als voer. ik voer dus primair hoogwaardig natvoer (zonder granen, groente, suiker of andere plantaardige toestanden; sien is een kat, geen cavia) en wat vers (wat rauw is) erbij.
otje is inmiddels 14 weken, en een zeer moeilijke eter. ze is nu 4 weken van haar nest af.
toen ze nog bij haar moeder en broertje woonde, was ze daar ook al geen makkelijke eter. met 5 of 6 weken at ze nog geen brok/blik. daarna is ze gelijk met brokje begonnen.
ik wil eigenlijk niet dat otje brokken eet. het nadeel is dat ze geen natvoer lust, en ook niet veel vers. sien zou ik eventueel volledig kunnen laten barfen, maar voor een kitten van 14 weken ken ik de verhoudingen niet. op het moment ben ik al blij dat ze sommige verse dingen überhaupt eet.
hier een lijstje van wat ze wel/niet eet:
wat ze lekker vindt:
- rauwe kipfilet
- rauwe tartaar
- rauw lamshart
- grillworst
- ander vlees broodbeleg
- (katten)melk/yoghurt/kaas
- OTJESPAP
- c1000 topcat kitten brokjes
eet ze wel, maar valt wel minder in de smaak
- whiskas brokjes
- nutro choice brokjes
- otjespap van zakje iams
eet ze niet:
- natvoer
- tonijn uit blik
- zalm uit blik
- cb
- kuikentjes (1x geprobeerd, ze snapt niet wat t is)
lamshart valt bij sien wat minder in de smaak, ze vindt dit taai. das erg goed, want dn eet ze langzamer en minder, en das weer goed voor de lijn.
ot vindt lamshart geweldig, ze piept als een vogeltje als ik wat stukjes sta te snijden

lijkt me niet dat ik ot dan alleen maar lamshart kan voeren.
ik zit een beetje met mn handen in het haar; ik bied vanalles aan, maar 9 van de 10 keer moet ze het gewoon niet.
ze is verder wel helemaal gezond. ondanks dat ze zo weinig eet, is ze wel goed op gewicht (1700 gram ongeveer). als ik advies aan de dokter vraag, vinden zij het helemaal niet erg dat ze primair brokjes eet, en vinden ze ook dat sien eigenlijk ook aan de brokjes moet

iemand tips/adviezen hoe ik ot zo goed mogelijk kan voeren? en dus zoveel mogelijk vers/rauw of eventueel natvoer?
alle hulp is welkom.
bij voorbaat dank.