Zo ik ben een tijd niet geweest hier, maar heb toch weer even besloten weer eens te komen kijken.
Reden: mijn moeder zit hier ook (marga1953) en die barft met de honden. Ik zou het nog steeds graag ook met mijn katten willen doen. Maar omdat ze blaasgruis hebben (gehad) ben ik toch enigzins bang.
Nu is mijn kater Shady in december geopereerd aan een blaaspunt, ( hoogstwaarschijnlijk) de reden van de gruis telkens en inderdaad sinds de operatie geen last meer. Dus ik durf het wel aan. Nu geef ik al sinds een tijdje steeds wat kipfilet aan ze als ik het voor mezelf snij voor het bakken.
Ze genieten er zo van. En maken geluiden die ik niet veel hoor haha.
Maar ik hou hem goed in de gaten, hij heeft er geen last van, ook heb ik al een keer koolvis gegeven.
Ik zou na mijn vakantie beginnen en ik ben gisteren terug gekomen en was in het vliegtuig al met barfen bezig.
Ik wil vandaag gaan beginnen met kip, maar of dat een nek of een vleugel wordt daar moet ik nog even over denken. Ze kauwen hier trouwens al er lang en goed op filet en vinden het niet eens vreemd maar juist heerlijk. Dus ik verwacht geen problemen.
Maar hoeveel? Ik heb de katten net gewogen en dit is het resultaat.:
Smokey 4.3 kilo
Misty 4.7 kilo
Shady 4.7 kilo
Mickey 4.7 kilo
uitgaande van 2 % is dat nog geen 100 gram per dag. (toch???)