Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door judithj81
Ik ben bang dat als ik aankomende zomer op vakantie ga ik niemand kan regelen die in mijn huis zou willen zitten en dan de katten eten kan geven.
Nu zit ik er over te denken om ze dan naar het asiel/opvang/pension te brengen voor die periode, maar weet iemand hoe hier tegenover barf en kvv wordt gekeken? want ik wil dus ook dat ze dat daar gaan krijgen en niks anders.
ik ga er wel vanuit dat ik dan zelf voor het voer moet zorgen.
heeft iemand hier ervaring mee?
bedankt!!
Door Sorcha
Hoi,

Heel veel pensions hebben websites met alle informatie die je nodig hebt.
Misschien kun je ze het best bellen en vragen hoe ze over kvv enz denken. Meestal kun je je kat het eigen voer meegeven, maar ja, dan bedoelen ze toch vaak het eigen merk brokjes :( Ik zou gewoon bellen.
In asiel wordt het denk ik moeilijker om ze kvv oid te laten geven. Ik heb zelf in een asiel gewerkt en daar kregen de pensionkatten meestal gewoon hetzelfde eten als de rest. Dit kwam voornamelijk door tijdgebrek. Behalve als er een kat dieetvoer had werd er een uitzondering gemaakt.

Ik hoop dat je iemand vindt die bij je thuis wil komen om je beestjes te verzorgen en anders dat je in ieder geval een superplek vindt waar ze kkv of barf krijgen.

Groetjes.
Door judithj81
Bedankt voor de reacties, het is nog niet aan de orde hoor maar ik was even benieuwd of er mensen zijn met ervaring hierin maar ik hoop inderdaad gewoon iemand te vinden die in mijn huisje wilt..
Door ingeastrid
Hallo,
vooral in de zomer verdien ik wel eens wat bij door andermans katten te verzorgen. Dat kost 5 euro per dag en daarvoor blijf ik ongeveer 3 kwartier bij de kat. Geef eten, verschoon bakken, borstel vachten en maak bv perze-oogjes schoon.
Voor de eigenaar terugkomt trek ik nog even een stofzuiger door het huis.
Zonder uitzondering tevreden klanten en katten!
Misschien kun  je eens rondvragen of iemand iemand kent die dat voor jou zou willen doen?
groet,
Inge
Door superzonica
Mijn poes heeft in het verleden wel eens in een pension in Groenekan gezeten, daar deden ze niet moeilijk over KVV (Bandit)  als je het maar zelf neemeemt. Om andere redenen gaat ze nu niet meer in een pension.

Binnenkort ga ik een weekendje weg en dan komt iemand van de kattenoppas twee keer per dag eten geven en kroelen, kan ze lekker thuis blijven en eten wat ze gewend is. Voor de zomer heb ik inderdaad ook iemand in huis, da's wel zo lekker ook voor de tuin en de planten enzo. Bovendien krijgt de kat dan toch meer aandacht en dat vind ik wel belangrijk als je 2 a 3 weken wegbent..
Door ingeastrid
Hoi,

ja, dat hoor ik ook van de eigenaren, dat de katten veeeel relaxter zijn nu ze gewoon thuis kunnen blijven. Wat ik heel opvallend vind, de katten hoeven niet zo nodig aandacht, even aaien vinden ze fijn, maar ze vinden het volgens mij vooral prettig dat er even iemand is....die een beetje in de keuken rommelt enzo.
groet,
Inge
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door