Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

eefje schreef: wij voeren onze katten vers en barf parttime(smorgens) en blikvoer ('avonds)erstaan altijd brokjes voor ze omdat het nog jonge katten zijn.
Dit is geen excuus omdat ik de rest te duur vind maar omdat ik fulltime werk en niet 5keer per dag kan voeren.
Ik vind het een beetje jammer dat je het veroordeelt dat mensen het zo doen,iedereen probeert zijn best ervoor te doen en dan is het niet leuk als je zulke reacties krijgt als je om advies vraagt.

groetjes eefje
Even voor mijn nieuwsgierigheid, waarom moet je 5 keer per dag voeren?
Mijn katten krijgen Barf en die krijgen 's ochtends een maaltijd en 's avonds.

Vroegah gaf ik brok en blik en dan kregen ze ook maar twee keer per dag te eten.
Sommige mensen laten de brok de hele dag staan maar als ik dat toen had gedaan kon ik mijn katten rollen.

Gr. Sylvia
eefje schreef: dat advies kreeg ik vanaf dit forum,ik was ook niet anders gewend dan 2keer per dag eten maar er werd hier gezegd dat er minimaal 4-5 keer gevoerd moet worden bij jonge katten.

groetjes eefje
Bij hele jonge kittens is dat ook goed,en als ze wat ouder worden bouw ik dat af.
eefje schreef: dat advies kreeg ik vanaf dit forum,ik was ook niet anders gewend dan 2keer per dag eten maar er werd hier gezegd dat er minimaal 4-5 keer gevoerd moet worden bij jonge katten.

groetjes eefje
Thanx. ;)
Ik heb zelf nooit 4-5 keer gevoerd. Ook niet toen ik de jongens net kreeg.
Ze hebben hier maximaal 3 keer per dag wat gekregen en dat ging prima ;)
Heb heel hard mijn best moeten doen om mijn katten op CB te krijgen. Dat is gelukt, alhoewel één er nog steeds een beetje blikvoer door wil. Heb dus met heel veel schroom mijn katten een container brokken gegeven toen ik op vakantie ging. Heb nu eenmaal niemand in de buurt die elke dag de katten kan voeren. Maar gelukkig gingen ze na de vakantie zonder veel problemen weer op CB.
Geef het voorbeeld alleen, omdat er nu eenmaal omstandigheden zijn waarin het niet anders kan met brokken geven.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door