*Robin* schreef: Heel jammer dat de fokker het niet begrijpt. Wij weten dat vers goed is voor onze dieren en wat brokken met ze kunnen doen.... maar zo denkt die fokker er ook over maar dan de omgekeerde manier... jammer dat het zo moest lopen. er is nog steeds een manier om haar te overtuigen en dat is waarschijnlijk door het carnivoor verhaal maar misschien is het al te laat...Het carnivoor verhaal heb ik haar door de Duitse site van Savannah Cats te mailen. Antwoord hierop was dat ze deze site al kende (maar ja als je mening al gevormd is, zal ze deze wel niet zo goed hebben gelezen). En ook met andere fokkers over vers vlees heeft gesproken. Dit waren fokkers die naast KVV ook nat- en droogvoer geven. Ook was ze van de week bij de DA en heeft het erover gehad. DA was ook negatief over vers vlees. In haar laatse mail gaf ze 2 voorbeelden van gevallen waarbij vers vlees een negatief effect zouden hebben gehad. Bij 1 kat kon het maagzuur het niet aan en heeft de eigenaar de kat moeten laten inslapen en de andere kat moest gelijk opgenomen worden en is nog steeds onder medicatie. Tja, dan denk ik gelijk dan zullen die katten al niet zo gezond zijn geweest of door een andere ziekte zijn gestorven. Maar ja dat zeg je ook weer niet zo makkelijk. Voor haar is het het bewijs dat KVV schadelijk kan zijn. Voor mij helemaal niet. Daarentegen zegt ze dat katten hier natuurlijk helemaal niet dood aan horen te gaan, maar dat het bewijs is geleverd dat het wel kan. Tja wat zeg je dan? Daarnaast kende ze nog een geval dat er bij een katje een botje was blijven steken, die er alleen met een spoedoperatie uitgehaald kon worden. Maar ik was sowieso niet van plan om hele botten te geven, behalve platgeslagen kippennekken. Daarnaast wil ik gewoon beginnen met Carnibest, omdat daar alles in zit. Lekker makkelijk. Als dat niet zou lukken begin ik wel weer met samenstellen.
Toch snap ik er helemaal niks van. Ik dacht dat ik er bijna was. Haar voedingsadvies was op zich zo slecht nog niet. Alleen maar hoogwaardig natvoer. Brokjes voor erbij. En af en toe gekookt vlees. Dus heel afwisselend en compleet. Ik heb alleen gezegd dat ik er ook af en toe vers vlees en orgaanvlees bij zou voeren. Dat doen wij en m'n familie ook al jaren, nog voordat ik van KVV gehoord had. Ik dacht werkelijk dat iedereen dat weleens gaf. Alle andere fokkers die ik heb gesproken, staan allemaal positief tegenover KVV of ze het nu wel of niet zelf geven. Sommigen zijn niet echt op de hoogte van de voordelen, maar staan er zeer open voor.
Nog even afwachten hoe het oordeel van de Duitse fokker zal uitvallen. Eigenlijk heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in. En ben ook bang dat hierdoor niet echt een goede band met de fokker in de toekomst mogelijk zal zijn. Mijn vriend wil het katje nog wel heel graag. Ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Maar voor hem wacht ik het nog even af. Ik heb liever een goede band met de fokker van mijn toekomstige kat.
En inderdaad Lizzy, ons kitten komt nog wel. We waren gisteren bij een andere fokker voor de andere Maine Coon (we willen er 2). Alsof er een warme deken om ons heen gelegd werd. Met deze fokker kunnen we wel een goede band opbouwen. Zij staat positief tegenover KVV. Ze heeft al aangegeven dat ze straks haar kittens (ze zijn pas 2,5 week) ook vers vlees gaat geven, omdat ze hier al hele goede resultaten van heeft gezien bij andere fokkers. Dat kittens uit een zelfde lijn die KVV kregen groter werden en een hele goede vacht kregen, dan kittens die geen KVV kregen. Als ze wat groter zijn en wij of het kitten de keuze hebben gemaakt welk kitten het wordt zal ik foto's op de bar-plaats zetten.