Sinds twee dagen eten twee poezen hier enorm goed vers/barf. En ik wil dat dan ook blijven geven. En dan drie keer per dag op vaste tijden. 's Ochtends rond 8 uur, 's middags om een uur of 4 en 's avonds om 10 uur.
Voor het versevoer kwam kregen ze twee keer per dag blik en stonden er altijd harde brokken, ook 's nachts. En daar aten ze dan tussendoor van. Het is duidelijk aan mozart te zien, want die is erg zwaar en heeft daar duidelijk last van.
Hoe wen ik de dieren aan vaste etenstijden? Het lijkt mij het beste om even een paar dagen "hard" te zijn en gewoon niets te geven. Ook om het kitten Kareltje aan deze tijden van eten te wennen. Romy en Kareltje zullen daar minder problemen mee hebben, maar Mozart ligt nu al te mokken omdat hij niet kan eten, terwijl hij om 8 uur dus vers heeft gehad. En tot 4 uur is het wel erg lang wachten.
Misschien beter om de tijden te verschuiven. Bv. 8 uur, 3 uur (als ik thuis ben, anders gelijk als ik terug kom), 9 uur?
Ik was/ben met eten altijd al een tut geweet, zo dat ik, als de katten niet aten gewoon een ander blikje/doosje/potje openmaakte omdat ik wilde dat ze eten. Aten ze niet dan dacht ik dat er iets mis was. Bij 1 dag niet eten zit ik bij wijze van spreke al bij de dierenarts met ze. Kortom ik heb ze enorm verwend

Hoe hebben jullie dat gedaan toen jullie overgingen op barf/vers.