Een week of vier geleden had ik bij Tannetje twee pakjes meegenomen. Om te proberen. Ik liet het ondooien, zet het voor mijn kat neer (niet gemengd met brokken ofzo, gewoon plain) enne......... ze vrat het gewoon gelijk op! Zat ik met mijn twee pakjes Carnibest.... Dus, ben Bibi bij Monique gaan halen (die heeft dat op voorraad want haar katten eten het ook). Ik zei nog tegen Monique "ben benieuwd of ze dit eet". Dus ik zet Bibi neer (je begrijpt vast dat ik geen brokje meer in dat bakje durfde te leggen - bang dat ze haar vlees weer zou gaan weigeren) en ook dat vrat ze gewoon gelijk op!
Maar goed, ik was ernstig verbaast en vertwijfelt, dus ik dacht "nou, laat ik maar even wachten met enthousiast te zijn". Ze heeft namelijk al eerder 2 weken versvlees gegeten en ineens weigerde ze pikaal!
Maar OK, ze eet nu al vier weken Carnibest Vleesmix en Bibi afgewisseld (de muts heeft de ene dag liever Carnibest en de andere dag liever Bibi - OK, krijgt ze gewoon haar zin

Enne, ik maakte me voorheen verschrikkelijk zorgen om haar gezondheid. Ze kreeg Hope Farms brokken (niet al te slecht, hoewel wel slecht) en ze begon zoveel te drinken... Haar nieren waren gewoon kapot aan het gaan (ja, ze heeft ook 16 jaar te laat versvlees gekregen). Haar vacht begon ook helemaal open te staan. Ik had al beelden dat ik mijn laatste kat binnenkort "weg moest brengen". Goed, ze drinkt nog nauwelijks. Af en toe eens een slokje. Verder niet. Ze begint nu langzaam beter in haar vel te zitten.
Ik ben dus gewoon heel blij!
Voor de mensen die zich afvragen waarom ik niet zelf samenstel voor de kat: goeie vraag! Maar dit madammeke is ZO verschrikkelijk lastig... Zo lust ze dus wel de Vleesmix, maar weigert ze categorisch het Natuurvoer. Ze lust echt geeeeen kippennek (als is ie platgeslagen) of vis. Ik ben dus allang blij dat ze dit eet en ik heb ook totaal geen zin om mijn hoofd te breken over wat ik mijn kat te eten kan geven. Dit bevalt me dus uitstekend!
Maar OK, mijn kat heeft weer bewezen dat je zelfs een oude kat een nieuw truukje kan leren

Ik heb wel een vraag: ze eet haar eten niet in 1 keer op. Ze krijgt trouwens 'n 1/2 pakje per dag over 2 maaltijden verdeeld. Dus zo'n 1/4 maaltijd eet ze niet in 1 keer op. Ze neemt rustig na 1 uur en na 3 uur nog een paar happen. Tot nu toe heb ik dit toegelaten, maar is het niet smerig om het zo lang te laten staan?
Groetjes, Lizzy