Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jojo
sylvia schreef: Bedoel je niet hoelang kunnen ze zonder eten...

Katten kunnen niet net als honden straffeloos een week niet eten want dan krijgen ze last van leververvetting.
Nee, weet ik, maar hoe lang dan wel?! 1 dag, 2 dagen ??? Of is het gevaar ook al geweken als ze bv. maar 5 brokjes binnenkrijgen in 2 dagen ???
Door Jojo
´k heb al wat gevonden omtrent leververvetting, maar jeetje, wat verschillen de meningen hierover ::)
Door Mevroi Kruim
Jojo schreef: ´k heb al wat gevonden omtrent leververvetting, maar jeetje, wat verschillen de meningen hierover ::)
Precies ;) daarom geef ik ook geen antwoord ;D
Het hangt volgens mij ook erg af van hoe dik je kat is. Dunne katten hebben veel minder snel last van leververvetting dan dikkerds.
Een probleem met niet eten kan wel zijn dat de kat zijn hongergevoel verliest en niet meer aan het eten komt.
Door Jojo
Ja, daarom. Ik durf het risico niet te lopen dus geef ze 's avonds voor we naar bed gaan maar een schaaltje brokjes. Die is 's ochtends nog niet leeg maar tegen een uur of 2 in de middag wel. En dan gaan ze zeuren om meer. Dan zet ik ze een kvv mengseltje voor (steeds verschillende soorten kvv gemengd met nat voer of brokjes) maar voorlopig eten ze dat nog niet >:(
Door sylvia
Hoeveel dagen durf ik ook niet te zeggen, maar leververvetting is een groter gevaar voor katten met een overgewicht die ineens op een straf dieet worden gezet dan voor katten met een normaal gewicht die een paar dagen niet willen eten.
Door Jojo
Yeahhhh!!!!
Ons poesje spuitpoep verkiest de natvoermeuk-carnibest mix boven de brokjes!!! Afbeelding

Ik heb het iedere dag weer voorgeschotelt en heb heeeeel veel onaangeroerd moeten weggooien maar de aanhouder wint zoals ze zeggen ;D
Nu langzaam de mengverhouding wat opvoeren ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door