Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Rare katten hebben jullie ??? ??? of misschien ik wel ??? ???
Ik heb overal planten, hele vensterbanken vol, en die blijven gewoon gaaf in leven. Behalve dan de Kenia palm, daar gaat wele ens een hapje af.
Mijn katten kunnen wel naar buiten om daar te grazen, misschien scheelt dat.
Door Borke
[quote="Kruimel"]Mijn katten kunnen wel naar buiten om daar te grazen, misschien scheelt dat.
[/quote]
Toen onze katten vroeger vrij naar buiten konden had ik er ook gen problemen mee en hadden we volop bloemen en planten in huis staan.
Door conleeuw
[quote="Kruimel"]
Rare katten hebben jullie ??? ??? of misschien ik wel ??? ???
Ik heb overal planten, hele vensterbanken vol, en die blijven gewoon gaaf in leven. Behalve dan de Kenia palm, daar gaat wele ens een hapje af.
Mijn katten kunnen wel naar buiten om daar te grazen, misschien scheelt dat.
[/quote]
sorry maar dat gaat hier niet als excuus werken, Ndlozi komt zat buiten, wel is het zo dat ik maar een binnenhuis plant heb, en dat is de nu aangevreten zielige palm... dus ze kan niet her en der knabbelen, het is palm of niets ;D
conleeuw schreef: sorry maar dat gaat hier niet als excuus werken, Ndlozi komt zat buiten, wel is het zo dat ik maar een binnenhuis plant heb, en dat is de nu aangevreten zielige palm... dus ze kan niet her en der knabbelen, het is palm of niets ;D
Ahaaaaa, daar komt de palmaap uit de mouw! Tja, moet je maar zorgen dat ze door de bomen het bos niet meer ziet ;D ;D
Door conleeuw
Kruimel schreef: Ahaaaaa, daar komt de palmaap uit de mouw! Tja, moet je maar zorgen dat ze door de bomen het bos niet meer ziet ;D ;D
ja dan valt het niet zo op als ze bufetje lopen door de huisplanten, maar ik hou ze toch niet in leven dus ik zie dit maar als gevaalde experement, want ik ben bang dat ook deze palm tussen mij en Ndlozi zijn dood gaat vinden ;)
Door Lil
Haha koningen en koninginnen (onze katten dus) zoeken zelf wel uit wat ze het lekkerst vinden. Hier staan dus na de verhuizing geen planten met "sprieten" meer in huis, alleen lekker veel bloemen. Nu blijken ze ook opeens hun neus op te trekken voor het kattengras (aten ze vroeger ook al niet, maar aangezien ze geen planten meer knabblen heb ik het maar meegenomen). Ze eten dus liever tuinplanten en het gras achterom (waar ze ook hun behoeftes op doen :-X :-X :-X)
Door Nelly
Dat kattengras dat je kunt kopen in zo'n bakje heb ik weleens geprobeerd; nou ik vond het 3x niks en veel te duur. Toen mijn 2 oude katten nog in de ren zaten (ze lopen nu vrij rond) plukte ik regelmatig verschillende soorten vers wild gras voor ze, zodat ze konden kiezen.
Zoals gezegd lopen ze nu vrij rond, ook buiten dus en kunnen groen eten zoveel als en wat ze willen. Toch "vergrijpt" er zich nog weleens een aan een plant, evenals uiteraard SR, die alleen nog maar in de kattenren mag. Van de zomer mag hij weer aan de lange lijn in de tuin, kan hij ook weer lekker grasje eten :D
Door conleeuw
Nelly schreef: Dat kattengras dat je kunt kopen in zo'n bakje heb ik weleens geprobeerd; nou ik vond het 3x niks en veel te duur. Toen mijn 2 oude katten nog in de ren zaten (ze lopen nu vrij rond) plukte ik regelmatig verschillende soorten vers wild gras voor ze, zodat ze konden kiezen.
Zoals gezegd lopen ze nu vrij rond, ook buiten dus en kunnen groen eten zoveel als en wat ze willen. Toch "vergrijpt" er zich nog weleens een aan een plant, evenals uiteraard SR, die alleen nog maar in de kattenren mag. Van de zomer mag hij weer aan de lange lijn in de tuin, kan hij ook weer lekker grasje eten :D
vroeger..... toen ik nog veel planten in huis had vraten ze ook al mijn planten op, toen had ik wel kattengras voor de dames, heeft weinig of geef effect op hun huisplantenvreetgedrag gehad, mijn katten komen heel de jaar buiten, dus kunnen zich ook buiten tegoed doen aan planten, ook daar wordt regelmatig planten genuttigd, favoriet is vijgen boom (snap er niets van) en een dornloze braam, vinden ze ook lekker ;D intussen is de palm volledig gesneuveld en staat nu bij de container ;D einde oefening ;)
Door conleeuw
Nelly schreef: Hee, doornloze braam en vijgenboom heb ik ook staan, kijken ze niet naar om. Snap jij het nog?
nee, maar de eerste die mij text en uitleg kan geven wint van mij een prijs ;D
Door Maris
Ik heb 2 gigantische grote palmen staan in huis, daar kijk mevrouw niet naar om. Ze kan erbij op eentafeltje gaan zitten om er op te gaan kluiven.

Maar nee hoor de meest onbereikbare plant, laat ze van zijn pilaar van tot 3 keer toe. Overal aarde door de woonkamer. ::) ::) ::) Ik denk dat het een bepaalde geur is die van die plant af komt. Want die andere 2 vind ze niet leuk 8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door