Ernesto en Mimosa wegen samen 10 kilo, x 20/30 gram is 200/300 gram per dag. Ernesto is volgens mij te dik (5.5 kilo) en Mimosa bijna (4.5 kilo) Ik nam aan dat kittens meer moeten eten omdat ze nog in de groei zijn, ik heb om te proberen maar gedacht aan 50 gram per kilo lichaamsgewicht, dEUS en Flynn zijn samen zo rond de 4 kilo dus dan zouden ze 200 gram nodig hebben. Mijn conclusie was dat ik maar beter 500 gram per dag kon geven.

Dat verdeel ik gelijk over vier maaltijden van 125 gram, over vier bakjes van +/- 30 gram. Ernesto eet zijn bakje altijd zo leeg, en gaat soms nog wat bij de kleintjes eten. Mimosa geef ik apart omdat zij zo langzaam eet en zich laat wegduwen, zij eet haar bakje soms leeg, als ze iets laat staan ontfermen de andere hongerlijers zich er wel over. Ik denk dat zij wel 90 gram per dag haalt en dat is genoeg. Zou +/- 120 gram per dag genoeg zijn voor de kittens ? Wanneer ik 2x per dag 60 gram gaf konden ze het niet op en hadden ze tussendoor wel honger, maar dan had Ernesto de restjes meestal al opgeruimd. Nu geef ik 4x 30 gram en worden de bakjes uitgelikt, maar ik heb het idee dat ze tussendoor weleens trek hebben. Maar ik ben bang dat wanneer ik meer geef dat alleen maar in Ernesto z'n dikke buikje terecht gaat komen.
Nu geef ik dus Carnibest en ik heb nog 4 doosjes Prins in de vriezer, dat meng ik er ook af en toe door. Ik geef alledrie de smaken Carnibest, het kan toch geen kwaad om dat af te wisselen ? Hier vinden ze de lam/rijst het lekkerst, gevolgd door vleesmix en dan pas natuurvoer. Lam/rijst is wel duurder, maar zelfs Mimosa at dat zonder te zitten mutsen dat ze brokjes wilde.