Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
Toran schreef: Energique ken ik wel, dat krijgen mijn honden weleens. Maar hoe kan het dat dat ook voor katten kan?
En hoe geef je dat als ik vragen mag? Want één zo'n schijf is toch veels te groot voor een kat?
Er zijn toch verschillende soorten energique? Welke moet ik dan hebben?
Wat een vragen allemaal hé :P
oh en je neemt gewoon de energique voor volwassen honden. Nummer 1 is dat geloof ik?
Door Toran
Femke schreef: oh en je neemt gewoon de energique voor volwassen honden. Nummer 1 is dat geloof ik?
Ik heb ook keuze uit anderen hoor. Maakt het nog iets uit? ???
Door sylvia
Femke schreef: ik voer mijn katten energique voor honden. Hier zit echter geen Taurine in dus ze krijgen regelmatig een extra portie rood vlees en/of hart. Hier zit namelijk veel taurine in ;)
Taurine zit in ieder rauwvlees, taurine zit niet in gekookt vlees vandaar dat er altijd taurine wordt toegevoegd aan de (verhitte) fabrieksvoeders. Nu weet ik niet waar energique voornamelijk uit bestaat volgens mij is het hoofdzakelijk pens net als rodi en dan zou ik er altijd voor kiezen om er rood vlees bij te geven, maar het is niet zo dat er in energique geen taurine zit, de fabrikant heeft het er alleen niet extra aan toegevoegd.
De andere versvlees fabrikanten die een kattenvoer hebben voegen aan hun voer taurine toe , maar volgens mij is dat meer omdat men gewend is taurine aan kattenvoer toe te voegen , en omdat de consument het niet vertrouwd als er niet op de verpakking staat dat er taurine is toegevoegd.
Door Truus
In energique nr 1 en 3 zit kip, rundvlees, vetten, granen, groente, oliën. En ik dacht in nr 4 kip, pens, lamsvlees, rijst, olien; meervoudig onververzadigde vetzuren.
Laatst gewijzigd door Truus op zo 28 aug 2005, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
Toran schreef: Waarom niet?
Ik heb ook nog kattenmelk in de koelkast staan... mag dat wel?
Van gewone melk krijgen ze diarree.
Kattenmelk is voor katten dus kan op zich geen kwaad denk ik, maar het is ook nergens voor nodig. Tenzij je een kat met blaas- en/of nierproblemen hebt die ook nog slecht drinkt, dan kan het een manier zijn om hem aan het drinken te krijgen.
Door Nelly
Toran schreef: Waarom niet?
Ik heb ook nog kattenmelk in de koelkast staan... mag dat wel?
Kattenmelk mag wel, die is nl. lactosevrij. Maar persoonlijk vind ik het een beetje onzin. Volwassen katten en kittens die gespeend zijn hebben geen melk meer nodig, ook al vinden ze het lekker.
Door peerle
Nelly schreef: Kattenmelk mag wel, die is nl. lactosevrij. Maar persoonlijk vind ik het een beetje onzin. Volwassen katten en kittens die gespeend zijn hebben geen melk meer nodig, ook al vinden ze het lekker.
net als bij mensen dus eigenlijk :)
Door Nelly
Juist. En of ik er een heb die het lust Syl, zou ik niet weten, want ik geef het gewoon niet. Maar meestal wordt er van uit gegaan dat katten van melk houden. Vandaar. ;)
Door Toran
Humpie eet nu gewoon Smuldier mee met de honden :D. Kattenmelk krijgt hij niet meer hoor. Hij lust het trouwens ook niet meer.
Het valt me op dat hij steeds meer begint te eten en ook best veel dingen lust!
Door sylvia
Nelly schreef: Juist. En of ik er een heb die het lust Syl, zou ik niet weten, want ik geef het gewoon niet. Maar meestal wordt er van uit gegaan dat katten van melk houden. Vandaar. ;)
Er kan hier rustig een beker melk staan ze zullen er niks van nemen, slagroom daarintegen vinden ze heerlijk, pikken ze ondr je handen vandaan als ze de kans krijgen.
Door Mevroi Kruim
O, hier gaat de melk ook schoon op als ze de kans krijgen. Lekker hengelen met de pootjes in de beker :-X en karel lust ook Bambu (nep-koffie) met hete melk *hengel**vis* Joghurt is vies, room is superdeluxe.
Door Nelly
SR lust juist graag yoghurt 8) Room heb ik nooit in huis, hou ik zelf niet van :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door