Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
Bedankt voor het opzoeken van de foto's, en sorry Dory dat ik dat niet meer wist (te laat op de avond)
Ik had van mij karbo-exercities ook van die mooie foto's moeten maken :-\)

Ik bestel de kipkarkassen bij de poelier op de markt. Die fileert zelf dus hij heeft er meestal genoeg. Nekken idem, moet ik bestellen en per 10 kilo afnemen.
Door Hitam
wenne schreef: Oh? Ik wist (dacht) wel dat de calcium uit calciumcitraat beter wordt opgenomen dan die uit calciumcarbonaat, maar er zit toch ook minder calcium in calciumcitraat (21%) dan in calciumcarbonaat (37%)?

Dus gewoon het advies van 1 theelepel van het complex per 500 gram aanhouden?
Dan is er wel nog iets waar mijn vriend gisteren mee aankwam: dat een theelepel verschilt van een koffielepel? ??? ik weet het, ik ben erg :-[
(ik zag een theelepel altijd als hetzelfde als een koffielepel ::) )Dus om die magnesium moet ik mij echt geen zorgen maken? Ik vond dat zoveel te veel klinken (10x) daarom dat ik zo ongerust was. Onze ene kattin is net van de blaasproblemen af dankzij de overgang naar 100% vers, en dat wil ik graag zo houden.

Ik weet niet meer precies hoeveel er opgenomen wordt van de calciumcarbonaat maar dat is maar heel weinig, dus dat er in de calciumcitraat iets minder calcium zit maakt niet zoveel uit.

En het verschil tussen een theelepel en een koffielepel ken ik niet. Maar dat zal ook geen grammen zijn.
Door Doedels
Hitam schreef:
En het verschil tussen een theelepel en een koffielepel ken ik niet. Maar dat zal ook geen grammen zijn.
Een afgestreken theelepel fijn poeder is 3 gr. een koffielepel is 5 gr.
Door Lizzy
Doedels schreef: Een afgestreken theelepel fijn poeder is 3 gr. een koffielepel is 5 gr.
Oh perfect, goed om te weten!
Door Doedels
Lizzy schreef: Beetje off topic misschien maar qua maatschepjes ben ik altijd dol op dit soort dingen ;D:

Afbeelding
Jaaah, en dan liefst van RVS :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door