Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
jeanne schreef: en hoeveel mag ik hem geven, zoveel als hij op kan?
Of is een kat net een basset en vreet tot ie erbij neervalt?
Verschilt per kat bij mij. Mijn kater vreet inderdaad tot hij er bij neervalt of overgeeft... :P :o
Door Loeka
jeanne schreef: Ja, maar hoeveel heeft een kitten van 7,5 week nodig?
gaat dat ook per kilo lichaamsgewicht???? (zullen wel onsjes zijn)
Ik geef ze hier wat ze op kunnen, op die leeftijd zeker 5 a 6 keer per dag. Nu met 9 weken ben ik aan het afbouwen naar 4 keer per dag. Maar hoeveel ze eten? Eigenlijk geen idee. Hier gaat er ruim 1 kilo cb per dag doorheen, voor 3 volwassen katten + 5 kittens.
Door Mevroi Kruim
sylvia schreef: hahaha geef je ze wel genoeg dan ;D

Hier is het heel verschillend Boris eet direct zijn bakje leeg maar Phoebe eet graag in etappes
Nee, ze krijgen duidelijk te weinig, althans naar hun gemekker over de catering te oordelen 8) maar ze zien er patent uit, niet te dik niet te dun, die doodenkele keer dat ik bij de da kom krijgen ze altijd komplimenten *verwaand neus in de lucht steek* ;D
Door sylvia
jeanne schreef: Ja, maar hoeveel heeft een kitten van 7,5 week nodig?
gaat dat ook per kilo lichaamsgewicht???? (zullen wel onsjes zijn)
Geen idee, ik geef gewoon tot ze genoeg hebben.
Door Femke
jeanne schreef: die is niet zo heel hoog, hij zou dan via het aanrecht op de koelkast kunnen springen?
anders moet ie zolang maar gezellig op het aanrecht eten ;)
besef je je wel dat je kat dan altijd op het aanrecht zal zitten? Is niet altijd even prettig hoor!

Ik heb het kattenvoer in de krabpaal staan, je weet wel een paal met zo'n rond gat erin. Kunnen de honden niet bij, voor sunday is het te hoog en Loebas zijn kop is te dik, die past niet door het gat ;D
Door jeanne
Femke schreef: besef je je wel dat je kat dan altijd op het aanrecht zal zitten? Is niet altijd even prettig hoor!

Ik heb het kattenvoer in de krabpaal staan, je weet wel een paal met zo'n rond gat erin. Kunnen de honden niet bij, voor sunday is het te hoog en Loebas zijn kop is te dik, die past niet door het gat ;D
oh, dat is ook een idee.

moet ik wel een hoge krabpaal hebben, en een stevige. (heb je onze Bes ooit bezig gezien? dat is net een konijn joh :-\)
Door Femke
jeanne schreef: oh, dat is ook een idee.

moet ik wel een hoge krabpaal hebben, en een stevige. (heb je onze Bes ooit bezig gezien? dat is net een konijn joh :-\)
mijn krabpaal staat op 3 poten, da's veel steviger dan 1 ;)
Door jeanne
Femke schreef: mijn krabpaal staat op 3 poten, da's veel steviger dan 1 ;)
nou, ik denk dat ik dan de paal aan de muur vast zou moeten maken.
Tja, het blijven bassets he, die denken met hun neus :P
(en dit is NIET overdreven ;D)
Vandaag zat de bassetpup van me vriendin vast in de vaatwasser, hij had het hele onderrek eruit gehaald, alle borden stuk. Het rek zat om zijn nek, en hij maar rennen en piepen.
Hij wilde gewoon even de voorwas doen...... ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door