mariekes_katten schreef:Helder, dankjewel.Ah nee hè. Je hebt niet 5 maaltijden kvv rekenen maar 5 dagen. 5 dagen van 380gr per dag aan 10% kvv geeft 5x38 is 190gr orgaan per week uit kvv. 532-190 is 342gr orgaan dat van jouw mix moet komen. Dus zat je met je eerste 350gr toch redelijk juist. Srr voor alle omwegen....
Dat komt doordat ik te enthousiast ben geweest. Pung krijgt 120 gram per maaltijd en geen 100. De katten krijgen samen 120+70 = 190 gram per maaltijd, dat is 380 gram per dag. En 7 x 380 = 2660.
Reken ik even met jou mee.
20% van 2660 = 532 gram orgaan per week.
Uit de KVV komt 10% van 5 x 190 gram (5 maaltijden dus) = 10% van 950 = 95 gram ongedefinieerd orgaan.
532 - 95 = 437 gram moet dan uit mijn eigen orgaanmix komen.
Dan kom ik inderdaad 437 - 380 (2 maaltijden) = 57 gram orgaan tekort. Dat lijkt me vrij veel aangezien ik niet precies weet wat er in de Alroda zit. Maagjes zijn ook orgaan bijvoorbeeld, maar voegen niet zo veel toe...
Dan ga ik ergens in de week een orgaan-met-kippennekjes maaltijd inplannen voor ze. Of misschien toch kijken of ik orgaan en vleesbot handig kan combineren. Het valt nog niet meeMaar al doende leert men.
Dankjewel!

Blijf dus maar gewoon bij wat je eerst had staan. Trek je niets aan van wat ik gezegd heb.
Ik was gewoon niet zeker of je dat wel kon doen, verspringen tussen % en gram, dus wilde ik het nog eens narekenen, maar blijkbaar klopte het wel.

Je katten krijgen wel erg veel eten.... Al moet ik zeggen dat de mijne ook allemaal hoger begonnen zijn dan ze nu krijgen. Luis was de jongste maar was toch ook al 2, en die kreeg toen 180gr voor 5.5 kg kat. Dat vond ik al vrij veel. Momenteel krijgen.ze allemaal zo'n 20-30gr minder als eerst.