Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

pearlsofpassion schreef: Waar zijn de kale plekken eigenlijk? Op zijn lichaam dan.
En zijn ze groot of eerder vele kleine plekjes? Zijn er korstjes?

Want ik zie daar een kale plek op de foto die ik helemaal niet met voedselallergie zou linken...
Ik zal je vraag eens stellen aan de nieuwe eigenaar, ga binnenkort zo wie zo heen.
Wat ik begreep tot nu toe is dat het haar op deze plek daar gewoon verdween. Geen korsten of wondjes dacht ik, maar dat zal ik nog een keer vragen. Ze hadden hem ook daar niet overmatig zien likken of krabben ivm jeuk en ook een gevecht was het niet geweest. Wel had hij onlangs verstopte anaalklieren gehad, tot twee keer toe. Na schoongemaakt en een kuurtje voelde hij zich dan weer beter. Rond deze tijd zijn dus ook de kale plek begonnen, als ik alles goed heb begrepen.
Blijkbaar linkt de DA de kale plek niet aan de verstopte en ontstokken anaalklieren.
Wordt vervolgt ...
Een beetje late reactie, maar ik heb ooit meegemaakt dat een van de katten van de ouders van mijn ex ineens kale plekken kreeg toen ze zo'n smerig terracottapotje met chemische geur van Brise in de huiskamer hadden gezet. Deze kat had ook geen jeuk of hotsports, het waren "schone" kale plekken. Het duurde even voordat ze door hadden dat dit potje de verandering kon zijn wat de kale plekken veroorzaakte. Toen ze dit potje hadden weggehaald, kwam het haar weer terug. navragen of ze iets van een geurstekker of iets dergelijks gebruiken zou ook geen kwaad kunnen.
Ik ben momenteel ook aan het zoeken wat bij mijn Kleintje jeuk en dus kaallikken veroorzaakt.
Begin maar eens te zoeken ze.
Dacht eerst aan vlooien, dan vlooienmiddel (want ja, ik had ze toegedient ongeveer rond dezelfde periode als dat de plekken begonnen maar was het er nu net voor of net na?  :-\  ::)), wasverzachter enz... Maar das echt ontzettend moeilijk he.
Nu zetten we het meeste geld op de kattenbakvulling die we toen veranderd hebben.  En ik heb toch het idee dat het dat wel eens kan zijn. Maar ja, das nog wel een maandje wachten om te zien of de plekken verdwijnen...
Ik kan vrijwel niets anders bedenken dat nog veranderd is...
Maar hier zijn dat wel kaalgelikte plekken, je ziet de kat het doen, en je ziet afgeknaagde haren.  Als de haren gewoon vanzelf uitvallen, is dat nog iets anders.  Ik weet niet wat er bij jouw voorbeeld van toepassing was? En ik weet ook niet wat voor plekken bij deze kat precies waar te nemen zijn.
Mowgli schreef: Een beetje late reactie, maar ik heb ooit meegemaakt dat een van de katten van de ouders van mijn ex ineens kale plekken kreeg toen ze zo'n smerig terracottapotje met chemische geur van Brise in de huiskamer hadden gezet. Deze kat had ook geen jeuk of hotsports, het waren "schone" kale plekken. Het duurde even voordat ze door hadden dat dit potje de verandering kon zijn wat de kale plekken veroorzaakte. Toen ze dit potje hadden weggehaald, kwam het haar weer terug. navragen of ze iets van een geurstekker of iets dergelijks gebruiken zou ook geen kwaad kunnen.
Alle meedenkers worden gewaarderd hoor. ;) thx
Volgende week ga ik denk ff heen als het hen ook uitkomt.
Tot nu toe wil het kvv voer niet erg lukken hebben ze me verteld.
Wero at bij ons altijd barf, misschien dat hij dat gemalen niks vind.
pearlsofpassion schreef: Ik ben momenteel ook aan het zoeken wat bij mijn Kleintje jeuk en dus kaallikken veroorzaakt.
Begin maar eens te zoeken ze.
Dacht eerst aan vlooien, dan vlooienmiddel (want ja, ik had ze toegedient ongeveer rond dezelfde periode als dat de plekken begonnen maar was het er nu net voor of net na? :-\ ::)), wasverzachter enz... Maar das echt ontzettend moeilijk he.
Nu zetten we het meeste geld op de kattenbakvulling die we toen veranderd hebben. En ik heb toch het idee dat het dat wel eens kan zijn. Maar ja, das nog wel een maandje wachten om te zien of de plekken verdwijnen...
Ik kan vrijwel niets anders bedenken dat nog veranderd is...
Maar hier zijn dat wel kaalgelikte plekken, je ziet de kat het doen, en je ziet afgeknaagde haren. Als de haren gewoon vanzelf uitvallen, is dat nog iets anders. Ik weet niet wat er bij jouw voorbeeld van toepassing was? En ik weet ook niet wat voor plekken bij deze kat precies waar te nemen zijn.
Het is idd altijd een zoektocht, alles wat veranderd is in die tijd kan je het best mee beginnen.
Onze huidige kat Puk is een vrij nerveuze kat. Als die stress heeft dan trekt ze de haren uit haar buik en krijgt last van benauwdheid.
Zelfs verandering van voer kan ze helemaal van slag van zijn, hebben we onlangs weer gemerkt.
Zodra de stress weer weg is is het een schatje en kan dan heerlijk relaxen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door