- wo 20 mei 2015, 08:51
Ik heb het wel meer gehoord, maar ik zou het niet aanraden.
Het wordt goed gegeten door kittens en wanneer je een verzwakt kitten op brok hebt, vind ik het prima om dat wat extra te voeren om aan te sterken. Maar dan gaat het mij er vooral om dat het rauw vlees is en niet zozeer dat het hart is. Alleen dat voeren voor een tijd, zou ik dus niet aanraden.
En als men toch al kvv wil gaan voeren, zou ik dat eerder doen.
Nu weet ik niet precies wat er in hart zit. Ik kan dan ook niet zeggen of het voordelig is misschien wat meer daarvan te voeren of dat het kwaad kan. Persoonlijk zou ik er niet in overdrijven (niet meer dan 10% voeren) en eerder wat extra rood vlees of gewoon kvv toevoegen.
Ik weet ook niet of je Vit D kan overdoseren? En zit dat veel in hart? Het is wel een vetoplosbare vitamine (en dus in theorie overdoseerbaar) maar je hebt het ook, zeker in de groei, echt veel nodig... Dat is wel om calcium op te nemen, dus wederom lijkt het mij aangewezen om ook calcium te voeren op dat moment. En als de kittens geen moedermelk meer en nog geen kvv krijgen, zit er dus geen calcium in hun menu en is de vit D redelijk nutteloos op dat moment... Lijkt me ook nooit verstandig bij een opgroeiend dier.
Dus ik zeg: gewoon overschakelen op kvv en eventueel een beetje extra hart maar niet te veel.