Wat je in eerste instantie het best kan voeren aan bot: kwartelkarkas of hele kwartels, kippennek, duif. Later kipkarkas, konijn (tam, wild is vrij hard), en als ze dat goed kunnen kauwen kun je eend proberen (nek en karkas) en parelhoen, eendennekjes knipte ik altijd even in of je kan ze platslaan. Van wilde eend en duif zijn niet alle katten gek, maar sommigen lusten het wel. De echte harde dingen zijn bijvoorbeeld fazantenbout, fazantkarkas (hoewel ze dat hier al vrij vroeg aten), wild konijnkarkas (vooral de rug), konijnenkoppen (voor niet alle katten eetbaar) en haas is voor de meeste katten ook te hoog gegrepen. De ribben eten ze hier wel maar het grootste deel van de rug laten ze liggen. Zalmkarkas vond ik ook nooit zo hard, zijn ze wel een poos mee bezig dus misschien in het begin niet zo handig (geven ze snel op). Mijn kater kan nog wel ganzennek aan (wild) maar dat is ook aardig hard en met kip, parelhoen, eend, kwartel, eventueel duif, konijn en fazant heb je al zat soorten. Dingen als zwaan (kom je niet zo vaak tegen), kalkoen of lamsribben zijn voor een kat echt te hard.
Aan spiervlees kun je heel veel geven behalve varken. Wat hier goed gaat: zwaan, gans, fazant (vaak nog aan de boutjes, dus niet gemalen), paard, kangoeroe (heeel prijzig maar af en toe het wel waard), rund en kip (maar dat voer ik zeer weinig). Gemalen spul zou ik laten gaan, je weet niet wat er allemaal in kan zitten. Dat is het zogeheten MDM of Baader, separatievlees wat onder hoge druk van de karkassen afgeblazen en gespoten wordt en dan één keer wordt gemalen. Vaak is dat eend, fazant of haas maar ook wel kangoeroe of duif.
Wat betreft orgaantjes kun je ook van alles geven. Kippenlevertjes worden niet zo gek veel gegeven vanwege de antibiotica en runderlever en -nier ook niet omdat het afvalverwerkingsorganen zijn en je niet weet hoe oud een rund is voordat het geslacht is. Lamsnier is bijvoorbeeld een alternatief. Daarnaast kun je kijken voor kalkoenorgaan, lamshart, lamslever, of zakken wild konijn of haasorgaan. Je kunt als extra ook maagjes voeren.
Als extra kun je inderdaad kuikens voeren, maar ook muizen als ze dat lusten, hamster, rat, maar dat is allemaal wel heel duur. Kuikens lusten ze vaak ook wel, of allerlei soorten kleine hele vis (sprot, capelin, sardien, spiering).