- zo 01 mar 2015, 12:09
Ik weeg alles af op 5 dagen en verdeel het dan in dagporties, dit per kat. Ze krijgen dagelijks orgaan, spier en bot, maar niet in dezelfde maaltijd. Ik merk wel dat ze geen homogene keutels hebben, maar dat was met spier, orgaan en bot elke maaltijd niet anders (eerder erger). Bot verteerd duidelijk veel trager dan spier en orgaan. Op rx genomen om 15u was het bot van die ochtend nog te zien, het spiervlees leek er al van rond te zijn verteerd, maar de botten zagen er nog intact uit.Ik heb dus het idee dat het zelfs beter is om pas enkele uren later spiervlees te voeren.
Ze krijgen hier drie keer per dag eten, ochtend (8u45), na mijn werk (20u) en voor ik ga slapen (meestal 23u30 à 24u), als het één stuk vleesbot is (meestal) in de ochtend vleesbot en anders verdeeld, lever geef ik vaak bij het vleesbot, de andere twee maaltijden spier en hart en soms dus nog een stuk vleesbot. Ik heb liever wat grotere stukken bot, zodat ze er ook wel op moeten knagen, vooral wolf kraakt vleesbot op enkele seconden en die heeft enorm aanleg voor tandsteen, dus heel belangrijk dat hij zijn tanden gebruikt.