Ik heb ook een kat die vrijwel geen bot verteert. Hij krijgt zijn bot gemalen. Weliswaar dus om een andere reden dan jouw kat, maar goed, hij kan ook geen vleesbot zo eten.
Gemalen gaat prima.
Ik heb een elektrische vleesmolen want die handmolen die ik eerst had was ik al snel beu (hard werken

) , hij ging vrij snel stuk en het duurde veel te lang. Elektrische molen is even investeren, maar als je van plan bent systematisch vleesbot te malen, heb je dat er wel voor over, geloof me.
Een alternatief is om eischalen te laten uitdrogen en dan fijn te maken. Vijzelen of door een koffiemolen of dergelijk.
Je moet dan, als ik het goed heb, 1 koffielepel eischaalpoeder toevoegen per 500gr vlees. Maar kijk dat voor de zekerheid nog eens na in de hondensectie.
Je geeft dan de hoeveelheid aan spier die je anders aan vleesbot en spier samen zou geven en voegt dat poeder extra toe. Orgaan blijft hetzelfde. Dit is echter niet zo goed als gemalen bot omdat in bot nog andere waardevolle stoffen zitten naast calcium alleen. Je kat mist dus altijd wel iets als je bot echt weglaat. Het is ook een stuk duurder om plots meer dan het dubbele aan spier te moeten voeren, dan heb je een vleesmolen er al snel uit.
Bovendien biedt dat ook geen oplossing voor extra's als kuikens (tenzij je kat graag ei lust), vis etc. Als je vleesbot zou malen, kan je ook de vis malen en evt zelfs mengen met lekkerder bot als je kat het niet graag eet. Kuikens kan je ook malen. Alleen kuikens wordt een prut wanneer je ze maalt, maar als je het samen met wat vleesbot maalt, krijg je gewoon een natter gehakt met hier en daar een pluisje in.
Gewoon kvv voeren is natuurlijk ook een optie, maar als je al gewend bent van barf te geven is het eenvoudiger, goedkoper en geeft het een voldaner gevoel om gewoon het vleesbot even door de molen te halen. Malen met een elektrische molen kost niet veel meer tijd dan gewoon portioneren. Je moet de karkassen nog steeds in handelbare stukken knippen om in de vulopening te passen, maar je moet pas wegen wanneer het al gehakt is, en nekken gaan er gewoon 1 na 1 in zijn geheel doorheen.