Joran is intussen vijf maand oud en eet sinds zijn elf/twaalf weken kvv en twee weken later zijn we barf gaan proberen. We zijn begonnen met kwartelkarkasjes en met veel gedoe heeft hij uiteindelijk wel is een stukje kwartelkarkas opgegeten, maar verre van genoeg om aan een goed botgehalte te komen. Nu vond hij kwartel al snel niet lekker meer (heeft hij met veel diersoorten, soms tijdelijk, wild gaat wel steeds goed). Bio kippennekken wil hij wel, maar alleen als ze volledig tot moes gemept zijn, als ze iets minder gemept zijn laat hij het liggen. Hij kauwt er wel wat op, maar heel zachtjes en laat het dan na een half minuutje maar liggen. Hij is intussen volledig gewisseld behalve zijn bovenste hoektanden, daar heeft hij er momenteel vier van

. Spiervlees en orgaan gaan prima.
Mij lijkt dat hij fysiek prima in staat moet zijn om vleesbot te eten, maar het niet snapt of wil eten. Tot voor kort at hij samen met cyc in de keuken, met het idee dat hij dan kon zien hoe het moet, maar dat leverde nogal veel stress op voor cyc en te veel tijdsverlies voor mij aangezien ik er de hele tijd moest naast zitten om cyc weg te houden en joran dan niet door at omdat hij liever wilde knuffelen. Hij eet gerust een dag niet als je hem iets voorzet waar hij geen zin in heeft. Heeft er nog iemand tips? Ik zou het jammer vinden om steeds gemalen voeding te moeten geven.