Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Je kan gerust kijken hoe ze het nu doet op de opgegeven hoeveelheid van 2-3% en die dan wat minderen of vermeerderen naargelang wat ze nodig heeft door haar te observeren wanneer ze weer gezond is. Omdat elke kat anders is en je toch altijd wat moet bijstellen in het begin.
Maar om je een richtlijn te geven kan je ook beginnen met het dubbele aan het gewicht dat ze in brok kreeg.  Vooropgesteld dat je een premiumbrok gaf en geen supermarktmerk.
Dat is omdat in vers veel meer vocht zit, en met het dubbele in gewicht te voeren zit je aan energieinhoud doorgaans redelijk juist.
Dank je wel. Siep eet nu helemaal vers  :biggrin2: Ze vind het heerlijk.  Zodra ze weer beter was, at ze weer met volle smaak.
Ze poepte opeens wel naar mijn idee te weinig. Soms een dag niet. Nu geven we haar wat olijfolie door haar eten en poept ze 1 x per dag. Vandaag komt als het goed is de zalmolie binnen dan geef ik haar die ipv olijfolie.

Ze kreeg vanuit de kliniek Royal Canin wat me dus al helemaal niet lekker zat doordat het brok is maar ook nog eens een merk dat berengevechten sponsoord  >:(
Maar gelukkig is die rotzooi weg.
Martine-Tom schreef: Hoeveel weegt ze?
Als richtlijn geef je 2% van et lichaamsgewicht.
Dus zou ze 4 kilo wegen geef je 80 gram.
Ik heb 2 maine coons een weegt ruim 6 kilo ander nog maar 7 1/2 maand weegt denk 5,5 krijgen allebei zo,n 240 vers gaat schoon op. Ik kijk gewoon wat ze lusten en als ze te dik worden geef ik minder.
Laatst gewijzigd door deja op do 06 nov 2014, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Caja onze andere kat geef ik ook met mijn oog. Maar die is super actief en gezond.
Bij Siep vind ik een richtlijn juist fijn omdat zij suikerziekte heeft en erg dik is. Zij moet dus afvallen maar toch redelijk stabiel eten.
En Siep woont nog maar een maand bij ons en kreeg brok. Dus dat alles bij elkaar vind ik een richtlijn wel fijn.
Ze doet het er goed op  :biggrin2:

Toen Caja een maand of 7 was at ze ook bijna 250 gram. Ze is nu ongeveer een jaar en 4 maand en nu merk ik dat ze minder eet, tussen de 150 en 200 gram. Vooral als er kangoeroe op het menu staan hahaha dan eet ze die 200 gram met gemak. Geen idee eigenlijk hoeveel ze weegt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door