Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ik had hem gevraagd naar de samenstelling van de beekmixen, maar dat was het geheim van de kok zei hij.
Hij heeft deze mix samengesteld in overleg met enkele catteries en volgens hem is het dus een volledige/complete voeding.
Je hoeft ook niet het exacte recept te weten maar ik zou wel graag willen weten hoeveel diersoorten erin zitten (aangezien de eerder aangehaalde variant op best4dogs maar 2 ipv 4 diersoorten heeft) om te kunnen beoordelen of het echt compleet is.
Wel erg fijn dat de katten het weten te waarderen :)
Fijn dat het overzetten van je katten zo gemakkelijk ging! Wat bedoel je met een minder volle blaas, dat ze minder plassen? Meestal is dat inderdaad andersom, maar misschien komt het doordat ze al blikvoer kregen waar veel water in zit. Vocht uit vlees is isotoon en wordt dus beter door het lichaam opgenomen dan gewoon water, daar zou het aan kunnen liggen. Ik zou me geen zorgen maken maar het wel in de gaten houden.

Over het geven van alleen beefmix is alles al gezegd, ik hoop dat je daar nog iets mee wilt doen. Met name vette vis en een betere kwaliteit vlees raad ik je aan (uitgaande van de samenstelling van de beefmix zoals op site van degomeat). Heel vreemd dat Henk er zo mysterieus over doet, dat is natuurlijk lastig. Hoe dan ook, top dat ze over zijn en hou ons op de hoogte :)
Ik vind het toch vreemd dat hij het niet ziet zitten om voor jou een eigen mix te draaien.  Met door jou bepaalde percentages!  Als je echt maandelijks van plan bent af te nemen en dat hij zo mooi opvoorhand weet wat hij moet gaan draaien... Of dat je nu toch minstens heel wat korting en juiste informatie krijgt...
Enfin ja, misschien is er wel iemand anders die dat wel ziet zitten...

Let even op hoe de ontlasting van het kitten blijft.  Donkere harde ontlasting is prima. Dat hoort zo.  Het is vrij goed zacht hoor als het eruit komt, maar hard heel snel uit.  Dat prima, geeft geen geur ed...
Maar let op dat de ontlasting niet wit/grijs en korrelig wordt, want dan voer je te veel bot.
Persoonlijk denk ik ook dat je eerder zorgen zal hoeven maken over te veel dan over de weinig bot in kvv van Degomeat.  Ze staan erom bekend nogal hoog in botgehalte te zitten, zelfs voor honden (en die kunnen meer bot hebben dan katten).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door