Ten eerste zijn de dametjes toch wel aan het mutsen met hun eten, zeg! Ik had ze tijdelijk weer op brokjes gezet, omdat ik nog niet alle bestellingen binnen had en ze niet enkel kippenhart van de poelier en kipfilet, zalmfilet en rundvlees uit de supermarkt wilde geven. Maar nu ik alles heb, rijzen er toch nog wel wat probleempjes op...
Dus heel graag jullie tips en advies!
Zo kregen ze vanmorgen een kippennek, maar dat eten ze maar een beetje op. Ik heb ze tenslotte platgeslagen en later ook nog geknipt, en nog laten ze het liggen, terwijl ze wel honger hebben.
Zojuist wat orgaanvlees bijgevoegd (beetje konijnennier, beetje lamshart en beetje kippenlever), maar ook daar halen ze hun neus voor op. En dat net nadat ik twee keer een kilo orgaanvlees in porties van 15 gram heb zitten te verdelen... En dat brengt me bij het tweede punt: zulke kleine porties maken is echt gekkenwerk! Kan ik ze beter per dag één soort orgaan geven? Want ik werd hier nou niet bepaald blijer van... Ook omdat ik alles zo snel mogelijk weer in de vriezer wilde hebben, voordat het helemaal ontdooid zou zijn.
Satie heeft trouwens nu ook nog wat dunne ontlasting (ze had één keer te veel kippenhart gegeten een paar dagen terug, per ongeluk de portie van Ravel gekaapt) en ze spuugt alles weer uit. De brokjes heb ik niet meer staan, dus daar kan het niet aan liggen. Verder is ze fit en heeft geen koorts ofzo, maar ik begin me wel een beetje zorgen te maken.
Hoe lang kunnen ze zonder eten? Wanneer ik ze straks wat spiervlees aanbiedt, zullen ze dat wel eten. Maar hoe krijg ik dan het bot en orgaan naar binnen? En mocht Satie daarna weer spugen, kan ik haar beter weer brokjes geven? Ze moet natuurlijk wel iets binnen krijgen...
Overigens heb ik ze gisteravond een kuikentje gegeven en met name Ravel was dolenthousiast! Ik kon ze niet op het kleedje houden, dus moet daar voor de volgende keer toch iets op verzinnen, misschien in de badkamer geven ofzo... Want nu zat er eentje uiteindelijk met een kuiken te spelen in het speeltentje van de kinderen. En hoe zeer ik ook mijn best deed, ik hield ze niet op het kleed. Nu bleek dat ze zo'n kuiken ook niet graag vlak naast elkaar krijgen; ze hebben echt hun eigen plekje nodig met hun prooi. Trouwens, het kuiken ging niet op, er werd wat aan geplukt en beetje van gegeten, de rest bleef liggen helaas, ondanks honger.
Goed, hopelijk hebben jullie wat tips, want ik merk toch ook wel dat ze alleen maar saaie brokjes niet zo leuk vinden (ik ook niet trouwens) en ik geef ze graag zo gezond mogelijk voedsel. Maar op het moment voelt het allemaal een beetje ondoenlijk...
En hoeveel kan het kwaad als ik ze eventueel én BARF én brokjes aanbiedt? Satie is namelijk duidelijk wel gevoelig in haar maagje...
Dank alvast!