Blijft grappig dat ze moest wennen aan iets simpels als kalkoen terwijl fazant en andere soorten wild geen problemen opleveren. Katten

Hoewel ik niet mag klagen met mijn drie, over het algemeen zijn het flinke eters.
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Lelie schreef: Blijft grappig dat ze moest wennen aan iets simpels als kalkoen terwijl fazant en andere soorten wild geen problemen opleveren. KattenMijn Miep eet ook liever wild als kweekvogels![]()
.
Lelie schreef: Ok, ik heb weer even jullie hulp nodig. De reden waarom ik oa. zelf ben gaan malen is omdat mijn poes dus krijtpoep kreeg van kvv.Hier zijn het ook 'gemarmerde' drolletjes. Zolang ze niet steeds moeten kreunen om het eruit te krijgen, zou IK niet denken dat er iets mis is. Zelf voeg ik om die reden spiervlees toe aan de kvv. Hier deden beiden en doet poes nú het goed op +/- 15 procent bot.
Ik ben dus express redelijk laag in vleesbot gaan zitten (35 procent), maar haar poep is nog steeds niet zoals ik het zou willen. Het is wel beter dan op de carnibest, maar er zitten nog stukjes krijtpoep in.
Het lijkt wel alsof haar darmen moeite hebben om de ontlasting te mengen, want één stuk is dus redelijk oke (wel droog) en ander stuk is krijtpoep.
Mijn vraag was dus: zou dit iets medisch kunnen zijn? Haar darmen die bot moeilijk verwerkt krijgen of zoiets? En kan het kwaad om nog lager in bot te gaan voor de volgende mix (bijvoorbeeld 30 procent), ivm de mijn andere katten?
De jongens hebben prima ontlasting overigens.
koekje schreef: Combikleur-drollen komen ook als ze niet constant hetzelfde eten. Ik merk dat de drollen van Sien (eet barf gewoon ongemalen) meet combikleur zijn dan die van Ot (eet gemalen).Aha!! Dan zijn die combidrollen van Bubbles en Gucci
Jacoba schreef: Hier zijn het ook 'gemarmerde' drolletjes. Zolang ze niet steeds moeten kreunen om het eruit te krijgen, zou IK niet denken dat er iets mis is. Zelf voeg ik om die reden spiervlees toe aan de kvv. Hier deden beiden en doet poes nú het goed op +/- 15 procent bot.Hier allemaal senior poezels (jongste is 10) en ook hier krijgen ze maximaal 30% vleesbot (15% kaal) en Ruis zit zelfs nog een procent of 2 à 3 lager.