Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ook ik heb de vraag waarom niet in laten slapen?

Anderzijds toen onze kater middenrifbreuk bleek te hebben hebben wij ook besloten om te laten opereren. Als we alles van te voren hadden geweten hadden we het niet gedaan.

Scheelt ook dat ik in ieder geval antwoord kan geven gedeeltelijk op je vraag.
Als je een kat met nierfalen hebt kan die op rouw gezet worden.
Het kan zelfs zo zijn dat je hiermee zeer goede resultaten bereikt, beter dan nierdieet brok.
Wel moet je op een aantal dingen strikt letten waaronder het taurine gehalte wat nog belangrijker wordt.
Daarnaast zul je dan met kruiden moeten gaan werken om het geheel te ondersteunen.
Ook kan ik mij nog iets herinneren dat eiwitten belangrijker werden en we dus regelmatig een ei gaven.

Zelf zou ik zo'n kat persoonlijk niet op een KVV zetten.
Om bovenstaande.
Het luisterd allemaal veel nauwer.
Daarnaast is mijn ervaring dus geworden dat als een kat zo dermate ziek is (bij onze kater lag gedurende de OK geen orgaan meer op zijn plaats, was er al het 1 en ander gaan ontsteken) dan zal je vroeg of laat afscheid moeten gaan nemen. Het is een kwestie dan nog van tijd rekken.
Of een kat daar zo veel voordeel bij heeft vraag ik mij heel erg sterk af gezien onze eigen ervaring.
Als je belangstelling hebt kan ik het wel voor je nazoeken hoe wij toen hebben gehandeld.

Leverproblemen kan ik je niet mee helpen.
Gezien hij alleen als een wonder dus aan het geheel nierfalen had over gehouden.

Barfplaats wordt gesponsord door