Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadia
Nox eet niets anders dan rauw vlees. Ook geen snoepjes. De gemalen noten meng ik met een tufje roomboter. En krijgt hij als een snoepje  zeg maar. Dus het is maar heel minimaal.
Hij lust wel graag rucola sla. Dus daar krijgt hij ook heel af en toe een blaadje van om te knagen
Door Martine-Tom
Ik lees zo snel dat macademia, amandel en walnoot giftig zijn voor een kat en amandel kan zelfs dodelijk zijn stond erbij  :o
Opzich zal het buiten deze soorten geen kwaad kunnen en als hij het lekker vind zou ik het lekker blijven geven.
Ik heb hier een kat die als ik niet uitkijk de ijsbergsla van het aanrecht jat  :biggrin2:
Door Annemarie Rijnveld
Ik zou het proberen met bouillon, zelfgemaakte dan en zonder zout en specerijen. Dat vinden zij vaak overheerlijk...bouillon kan je ook van viskoppen maken, vinden ze ook vaak lekker. En af en toe een rauw eitje er door mixen!
Door Mowgli
Ik heb ook al eens de tip gelezen wat vocht van een blikje tonijn (niet die in olie) door het drinkwater te doen.
Maar ik denk dat je best wel een klein beetje melk kunt gebruiken als hij er geen sproeipoep van krijgt. Waarom wil je hem meer laten driken? Nier- / blaasproblemen?
Door Lelie
Eet hij ook (zelfgemaakte) kvv? Anders kun je daar bijvoorbeeld één maaltijd 'soep' van maken. Gewoon mengen met veel water dus
Door Martine-Tom
Lelie schreef: Eet hij ook (zelfgemaakte) kvv? Anders kun je daar bijvoorbeeld één maaltijd 'soep' van maken. Gewoon mengen met veel water dus
Dat werkt ook niet altijd hoor, als ik dat bij de mijne doe mag ik het zelf opeten van ze ::)

Het lekkerder maken van water is makkelijker denk ik :)
Door Nadia
Een beetje (heel klein beetje) water mag wel, maar het moet zeker niet soeperig worden
Door monster
Ze krijgen hier water uit de regenton en dat vinden zowel de honden als de kat stukken lekkerder als kraanwater.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door