Ze begint het beter te leren, maar in het begin werd ook enkel gelikt. Bij blikvoer was ze er kampioen in om het compleet droog te likken (en dan bedoel ik een pastei, geen stukjes in gelei) en het gevoel te hebben dan wel gegeten te hebben. Niet dus

Ik had gewoon het geluk dat ze van het begin gek was op vers en ik gewoon ben gaan barfen met hele stukken. Daar kauwt ze wel gewoon op. Kvv krijgen ze hier heel zelden en dan nog zelfgemalen.
Wat hier helpt is het gemalen voer in kleine hoopjes leggen. Balletjes zo je wil.
Dan likken ze het gemakkelijker naar binnen waarna ze er wel in kauwen en inslikken.
Op stukken vlees kauwt Kleintje dus wel goed. Als iets te grof gemalen is vind ze dat lastig want ze kan het niet gewoon oplikken en wil er dan op kauwen maar das moeilijk want daar zijn de stukjes dan weer te klein voor. Dan tuft ze het vaak terug uit. Fijn gemalen voer kan ze gewoon grotendeels oplikken. Maar in dat geval krijgt ze ook minder binnen dan wanneer het gewoon in 1 stuk zou zijn. Gewoon omdat ze er zo lang mee bezig is en het na een tijdje wel goed vind. Daarom vermijd ik gemalen voer zoveel mogelijk.
Ze kan echter ook niet alle vleesbot klein krijgen, dus daar zit noodgedwongen nog wat gemalen voer bij...
Bij jou is het natuurlijk lastiger aangezien ze niet zo gek is op vers van zichzelf. Als ze het wel gaat appreciëren, kan je misschien proberen iets vaker spier in stukken aan te bieden. MIsschien gaat ze dan beseffen dat het de bedoeling is erop te kauwen en vooral in te slikken.
Verder zou ik gewoon de kvv verdelen over verschillende hoopjes in haar bakje. De grootte van een halve koffielepel of zo. Hopelijk trekt ze het dan tijdens het likken naar binnen. Das lastig als het 1 blok is. Als ik Kleintje 1 blok geef, krijgt ze er vaak ook niets van binnen ookal heeft ze een half uur staan likken. Kleine hoopjes hapt ze nu wel gewoon naar zoals stukjes vlees en neemt ze zo in haar mond (ookal vallen ze dan uit elkaar, das minder erg). Ik hoop dat het bij Zoe ook werkt.