Sinds september 2012 hebben we 2 lieve katjes, Plen en peerke. Ze zijn nu 10 mnd oud.
Ze kregen de eerste weken brokjes met af en toe een stukje hart ofzo. Toen ze met 12 weken bij ons kwamen heb ik ze voor 5 dagen in de week van brok naar kvv naar nrv gekregen. Sinds december eten ze dus 5 dagen per week vers.
In het begin at Peerke zo wat alles wat ik hem voorschotelde en Pien was wat moeilijker maar at wel.
Maar dit veranderde: peerke liet steeds meer staan en Pien at alles wat los en vast zat.
Alleen sinds 2 mnd eet Pien ook steeds slechter. In het begin stonden ze altijd te springen en miauwen om eten. Maar nu komen ze wel enthousiast aanlopen, ruiken eraan en lopen weer weg. Soms eten ze een paar hapjes. Pien heeft goede dagen en eet dan bijna alles, maar peerke laat 90% staan.
Pien laat van nrv vaak het bot liggen en van kvv eet ze 40% mits er geleivlees doorheen zit.
Om peerke maak ik me het meeste zorgen. Nrv laat hij voor 95% staan en ook kvv laat hij voor 95% staan zelfs als er veel geleivlees door zit. Het grootste deel van de zelf samengestelde nrv en kvv kan ik dus teindelijk weggooien.
Puur geleivlees gaat er bij allebei in en brokjes(catloversgold) ook.
Ik heb al vanalles geprobeerd. Gelei vlees erdoor mengen of wat kattenmelk. Maar dat gaat ook steeds slechter.
Ik heb ook een paar weken de brokjes helemaal weggelaten maar geen verandering. Uiteindelijk geef ik ze aan het einde van de dag geleivlees zodat ze toch wat binnen krijgen en 2 dagen brokjes omdat daar vitaminepremix enzo nzit.
Maarja daar sta ik dan met mn goede bedoelingen en met de vraag hoe nu verder???