Je kan gewoon per nu stoppen met blikvoer erbij doen hoor, als ze het eten is het prima, het is alleen maar een lijmmiddel om ze over te halen, als dat gelukt is kan je ermee stoppen.
Fijn dat t zo goed ging!
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Iris-Paddy schreef: Het gaat even wat minder met Noortje, ze spuugt vrij veel: eens in de 2-3 dagen, een hele portie. De andere twee hebben nergens last van...Vanochtend wilde ze zelfs helemaal niets eten...Tóch proberen uit te vissen óf ze poept, hóe ze poept (makkelijk of moeizaam). Als poes vol zit komt het er van voren gewoon weer uit. Ik ben in praktijk niet bekend met die merken kvv's die je voert, maar kwa samenstelling lopen ze volgens mij wat uiteen, is het niet (toegevoegde premix, rijst, olie)? Dat kan voor háár een punt zijn, ook wat betreft het krabben! Helemáál niet meer willen eten zou ikzelf als een verstopping opvatten, ondanks het beetje blik dat je erbij geeft. Het kan wat onrustig zijn in de maag en/of darmen door de voeding, dan voel je je ook niet echt lekker.Ik hoop dat ze zich vanavond weer wat beter voelt, anders maar weer naar de dierenarts...Haar huid is ook weer om te huilen
![]()
Martine-Tom schreef: Hmm hoevaak en hoeveel voer je nu?Ze krijgt 2x per dag voer. Ik denk dat ze zo'n 50-60 gram kvv per dag krijgen (per kat dus) en dan nog 20-30 gram blikvoer eroverheen... Ze zijn trouwens allemaal vrij klein. De grootste poes weegt 3,7 kg. zij is echt duidelijk de grootste. Noortje zal hoogstens 3 kilo wegen...
Iris-Paddy schreef: Ze krijgt 2x per dag voer. Ik denk dat ze zo'n 50-60 gram kvv per dag krijgen (per kat dus) en dan nog 20-30 gram blikvoer eroverheen... Ze zijn trouwens allemaal vrij klein. De grootste poes weegt 3,7 kg. zij is echt duidelijk de grootste. Noortje zal hoogstens 3 kilo wegen...En ze was gewend de hele dag door brokjes te eten? Mss kan je 3 of 4 keer kleinere porties geven?
Jacoba schreef: Tóch proberen uit te vissen óf ze poept, hóe ze poept (makkelijk of moeizaam). Als poes vol zit komt het er van voren gewoon weer uit. Ik ben in praktijk niet bekend met die merken kvv's die je voert, maar kwa samenstelling lopen ze volgens mij wat uiteen, is het niet (toegevoegde premix, rijst, olie)? Dat kan voor háár een punt zijn, ook wat betreft het krabben! Helemáál niet meer willen eten zou ikzelf als een verstopping opvatten, ondanks het beetje blik dat je erbij geeft. Het kan wat onrustig zijn in de maag en/of darmen door de voeding, dan voel je je ook niet echt lekker.Ik heb haar toevallig gisteren overdag zien poepen, het was niet veel, maar wel echt een drolletje. Dat was zo rond 3 uur 's middags. Afgelopen nacht heeft ze op bed gespuugd (op het hoofdkussen van m'n vriend, die daar iets minder enthousiast over was...) Vanochtend wilde ze dus niet eten. Normaal heeft ze altijd het hoogste woord 's ochtends, nu moest ik haar zoeken, en lag ze opgekruld in een kartonnen doos...