Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fem fatale
Verschilt per kat en per prooi hoor. Van kleine prooi en gevogelte gaat hier de maaginhoud gewoon op. Plien begint ermee bij grote ratten, maar bij konijnen eten ze het niet, en haal ik het er zelf uit zodat het minder troep geeft.
Door Cisca
Sigh

Doe je zo je best je katten gezond te voeren, betrap ik ze er op dat ze brood jatten wat de buurman voor de vogels neerlegt... so much for graanvrij dieet  >:(
Door Cisca
Idd  :( de buurman gooit brood voor een heel weeshuis maar vind het ook zo lullig als ik de dames binnen moet houden ze vinden het heerlijk om lekker buiten te kunnen spelen.
Door fem fatale
Zout is ook superslecht voor vogeltjes hè? Buurman misschien een zakje zaad en wat vetbollen geven?

Ik heb wel eens een vetbol afgepakt van een hond, maar katten doen er volgens mij niets mee.

(Ik ben verder enorm voorstander van binnenkatten, met eventueel een afgesloten buitenruimte, maar dit terzijde.)
fem fatale schreef: Zout is ook superslecht voor vogeltjes hè? Buurman misschien een zakje zaad en wat vetbollen geven?

Ik heb wel eens een vetbol afgepakt van een hond, maar katten doen er volgens mij niets mee.

(Ik ben verder enorm voorstander van binnenkatten, met eventueel een afgesloten buitenruimte, maar dit terzijde.)
Nou, hier dus wèl!! Ze vreten gewoon de vet + zaadbollen op. Ik heb ook maiskolven voor de vogels in de tuin liggen, regelmatig zie ik de zwerfkatten ervan eten >:(
Door Cisca
Hmm ik vind nu toch wel dat ze alles te snel wegwerken... Nog geen 2 minuten vaak dan is het bakje leeg. Ik heb alles in stukjes gehakt maar misschien kan het wat groter? Alles is nu zo'n 2cm groot. Tot hoe groot kunnen ze goed hebben? Ze kauwen allebei wel maar het liefst zo min mogelijk.
Door Too
Uhmm ik geef t zo groot mogelijk, niet heel moeilijk met een portie van 40-45gram

Dus een kippenvleugel,1/2 eendennek, patrijspoot, 1/4 kwartel, 1/6 duif allemaal aan 1 stuk
Spiervlees vaak in 2 repen.. Visje heel of half afhankelijk van de grootte
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door