[quote="pearlsofpassion"]
Ik ken iemand die 3 britten heeft en nogal in het fokkersmilieu zit (wel zelf geen fokker) en die vind dat britten dik horen (min 5kg voor een poes).
Ale, ze gebruikt het als excuus dat haar katten te dik zijn (het zijn nu eenmaal britten).
Nou vond ik dat ook wel onzin (al durf ik haar dat zo niet zeggen, nogal snel op haar tenen getrapt

) , maar ik heb nog nooit een slanke brit gezien...

(en ken wel een paar mensen met britten, maar dan ligt het misschien aan die mensen? )
[/quote]

Klopt, hier ook een rondomronde brit... Niet dat ik dat wilde, maar Neelix (de HTK-kat die er al was toen Woodstock erbij kwam) was een schuimer en at het liefst de hele dag door piepkleine beetjes. Woodstock kwam, zag en at. Daar waar Neeltje nooit te dik is geweest kon Woodie zich niet inhouden en voordat ik er erg in had was hij binnen 3 jaar uitgegroeid tot een theemuts van 12(!) kilo...

Vanaf die tijd staat hij op dieet, dwz tot midden december toen ik hem op KVV heb overgezet (met de nodige moeite want alleen brok was kattenvoer

). Vanaf dat hij 3 was tot die tijd kreeg hij 50 gr. brokjes per dag (advies toenmalige da, als ie te dik is moet ie minder krijgen), daarmee is hij afgevallen tot 10 kilo en toen stond het jaren stil.... Nu eet hij tussen de 140 en 200 gr KVV per dag (ligt wel aan de smaak, kip is beduidend lekkerder dan eend

) en is afgevallen naar 7,5 kilo!
Kortom, lang verhaal kort, de Brit is imho echt gebaat bij KVV/Barf. Met de aanleg tot zwaarlijvigheid is het meest logische koolhydraten en suiker te vermijden (en dat zit plenty in brok en blik)