Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
KB werkt met verschillende prijslijsten:
- voor de gewone stervelingen en het andere plebs (eigen webshop)
- voor kleine grootbestellers vanaf 1000 bruto op jaarbasis (levering)
- voor grote grootbestellers vanaf 10.000 bruto op jaarbasis (levering)
Caroba zal wel in categorie 2 of 3 zitten en maakt de prijs goedkoper.

KB heeft eigenlijk altijd wel kuikens en hele kippen. Meestal ook duiven en kwartel met jas (al dan niet ex-layers, die goedkoper zijn). Muizen zijn er meestal ook wel en ratten ook, maar de laatste soms niet in alle maten. Hamsters weet ik niet zo, maar de keren dat ik bestelde, waren die er altijd.
Gerbils zijn lastig; die zijn vaak op.
Door pearlsofpassion
koekje schreef: KB werkt met verschillende prijslijsten:
- voor de gewone stervelingen en het andere plebs (eigen webshop)
- voor kleine grootbestellers vanaf 1000 bruto op jaarbasis (levering)
- voor grote grootbestellers vanaf 10.000 bruto op jaarbasis (levering)
Caroba zal wel in categorie 2 of 3 zitten en maakt de prijs goedkoper.

KB heeft eigenlijk altijd wel kuikens en hele kippen. Meestal ook duiven en kwartel met jas (al dan niet ex-layers, die goedkoper zijn). Muizen zijn er meestal ook wel en ratten ook, maar de laatste soms niet in alle maten. Hamsters weet ik niet zo, maar de keren dat ik bestelde, waren die er altijd.
Met de belgjes kunnen wij ook aan prijslijst 2 bestellen.
Ik ga hier niet vertellen via wie. ;)
Maar het is wel leuk, er gaat soms wel een heel stukje af.
Door Mowgli
Anne in Duitsland schreef: Ongelofelijk, die prijzen! € 10,60 voor 10 kilo kuikens - daar betaal ik in Duitsland 25,50 € voor!
Bij zoobedarf-hitzegrad.de zijn die 18,50 voor 10 kg. Zij verkopen ook Kiezebrink producten. Ik kan de kuiekns hier in Berlijn ook via de Zoo krijgen, ik weet alleen niet voor welke prijs, maar vast en zeker minder. Wij hebben niet zo'n grote vriezer, dus een karton met 10kg. is gewoon teveel. Muizen zijn eventueel ook mogelijk via de Zoo hier, echter, hier in Berlijn krijgen ze levende muizen. Het gaat me te toch ver om die te doden.
Woon jij niet onder de rook van Leipzig? daar is toch ook een Zoo?
Door Anne in Zweden
Liekiepiekie schreef: Bij zoobedarf-hitzegrad.de zijn die 18,50 voor 10 kg. Zij verkopen ook Kiezebrink producten. Ik kan de kuiekns hier in Berlijn ook via de Zoo krijgen, ik weet alleen niet voor welke prijs, maar vast en zeker minder. Wij hebben niet zo'n grote vriezer, dus een karton met 10kg. is gewoon teveel. Muizen zijn eventueel ook mogelijk via de Zoo hier, echter, hier in Berlijn krijgen ze levende muizen. Het gaat me te toch ver om die te doden.
Woon jij niet onder de rook van Leipzig? daar is toch ook een Zoo?
Bedoel je nou dat je ze bij de dierentuin rechtstreeks haalt?! :o

Die Zoobedarf-website ken ik niet, ga ik zeker even naar kijken. Hebben die nog ander pluizigs ook?

Inmiddels hebben we hier drie katten lopen die heiss auf Mäuse zijn, dus die 10 kilo vliegen erdoor! Ik kijk alweer met een schuin oog naar de site van Tierhotel, maar die hebben ze ook niet altijd. Ga echt effe een blik op die site van jou werpen! :dribble:
Door crutz
Anne in Duitsland schreef: Ergens in het zuiden des lands zou het handigst zijn, dan kan m'n eega het met de camper naar Duitsland vervoeren en hoef ik het niet een week later in de trein mee te slepen. Maar eventueel ergens in Groningen of Assen zou ook een mogelijkheid zijn.
Lithoijen/Oss zuidelijk genoeg voor je?
Door Mowgli
Anne in Duitsland schreef: Bedoel je nou dat je ze bij de dierentuin rechtstreeks haalt?! :o
Ik haal ze nu niet bij de dierentuin, maar ik was wel zo ver dat ik dat kon regelen. Ik had al met de verzorger gebeld, hij moest alleen nog de prijs bij zijn chef navragen. Maar zoals gezegd, 10 kg. is teveel voor mij, aangezien ik dan een hele doos moest afnemen.
Gisteren gemalen kuiken van hitzegrad geprobeerd, maar dat was jukkiebah.
Anne in Duitsland schreef: Hebben die nog ander pluizigs ook?
Inmiddels hebben we hier drie katten lopen die heiss auf Mäuse zijn, dus die 10 kilo vliegen erdoor! Ik kijk alweer met een schuin oog naar de site van Tierhotel, maar die hebben ze ook niet altijd. Ga echt effe een blik op die site van jou werpen! :dribble:
Pluizig hebben ze ook.
Door pearlsofpassion
Kleintje zou ze in eerste instantie gemalen ook niet gelust hebben hoor.
Ik weet zelfs niet of ze het nu wel zou eten.

Ik heb er eerst vanalles mee uitgevoerd.  Vooral orgaan eruit gehaald want dat hoefde ze niet, geplukt (voor zover dat lukt) en in stukjes geserveerd. Eerst nog met wat blik over, in ei gewikkeld. Enfin, een heel gedoe. En zo ging het er wel in, maar niet echt van harte en het was me dus een werk. 
Tot mevr eens geen zin had in het eten van de dag en een dagje oversloeg met eten.  Daarna had ze natuurlijk honger, heb ik een kuiken in zijn geheel aangeboden en plots ging het op een paar tellen, zo naar binnen.  Sindsdien eet mevrouw met veel overgave volledige kuikens. En je had er haar eerst eens moeten mee zien, ze gunde het nog geen blik waardig in dat pluis.

Je moet je katten een beetje kennen en het juiste moment en de juiste manier afwachten  :biggrin2:
Door Mowgli
pearlsofpassion schreef: Tot mevr eens geen zin had in het eten van de dag en een dagje oversloeg met eten. Daarna had ze natuurlijk honger, heb ik een kuiken in zijn geheel aangeboden en plots ging het op een paar tellen, zo naar binnen. Sindsdien eet mevrouw met veel overgave volledige kuikens. En je had er haar eerst eens moeten mee zien, ze gunde het nog geen blik waardig in dat pluis.

Je moet je katten een beetje kennen en het juiste moment en de juiste manier afwachten :biggrin2:
Ik ben daar ook wel hard in hoor, geen zin in wat hij aangeboden krijgt? Pech dan, iets anders krijgt ie niet. Helaas is mijn vriend wat dat betreft een watje. Zodra Mowgli een hele dag weigert te eten, wordt zodra ik mijn kont gekeerd heb, het bord met eten door mijn vriend weggegooid en zet hij een bord stinkbl*k neer >:(
Moet ook wel erbij zeggen dat Mowgli op een gegeven moment onuitstaanbaar wordt als hij honger heeft.
Door Anne in Zweden
pearlsofpassion schreef: Kleintje zou ze in eerste instantie gemalen ook niet gelust hebben hoor.
Ik weet zelfs niet of ze het nu wel zou eten.

Ik heb er eerst vanalles mee uitgevoerd. Vooral orgaan eruit gehaald want dat hoefde ze niet, geplukt (voor zover dat lukt) en in stukjes geserveerd. Eerst nog met wat blik over, in ei gewikkeld. Enfin, een heel gedoe. En zo ging het er wel in, maar niet echt van harte en het was me dus een werk.
Tot mevr eens geen zin had in het eten van de dag en een dagje oversloeg met eten. Daarna had ze natuurlijk honger, heb ik een kuiken in zijn geheel aangeboden en plots ging het op een paar tellen, zo naar binnen. Sindsdien eet mevrouw met veel overgave volledige kuikens. En je had er haar eerst eens moeten mee zien, ze gunde het nog geen blik waardig in dat pluis.

Je moet je katten een beetje kennen en het juiste moment en de juiste manier afwachten :biggrin2:
Geloof me, ik heb in het begin echt álles geprobeerd. Maar het is een eigenwijs mormel.

Gedroogde eendenfilet van de dsz heeft ze ook een tijdje graag gegeten, en zelfs eens een gedroogd kippennekje, maar dat was van korte duur. Ik ben begin september nog een keer in NL, ik denk dat ik een bestelling harige beestjes doe bij KB en die dan mee naar Dld neem. Als Bambi het zelfs met jasje niet lust, eten Sokjes en Moeke het wel op, en anders onze Max, die nu eenmaal alles eet wat ooit een vaag levenslicht heeft gezien. ;D
Door Anne in Zweden
crutz schreef: Lithoijen/Oss zuidelijk genoeg voor je?
Ga ik even op de kaart bekijken. We hebben niet veel gelegenheid om rond te toeren komend weekend, maar als het een klein beetje op de route ligt, gaan we zeker even langs. Is er een winkel in die plaatsen waar ze behaarde prooitjes verkopen? Heppie een volledig adres voor me?

Edit: hm, da's nog meer dan een uur rijden vanaf de lijn Deurne-Oosterhout. Wordt 'm denk ik niet. Toch bedankt!
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 16 aug 2012, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
koekje schreef:

Koekerd, wat is het verschil tussen ex-layers en een nietgelegdhebbende kwartel?
Door koekje
De ex-layers zijn uitgerangeerde legkwartels, die andere niet (voor humane consumptie in eerste instantie gefokt of mannetjes). De ex-layers zijn geloof ik iets kleiner en zeg maar meer B-kwaliteit. Soms vind je nog een ei in de kont. De ex-layers zijn wel veel goedkoper en ze zijn beiden met veertjes, dus ik zou gewoon voor de ex-layers gaan.
Ik heb nog nooit overmatig stront gezien aan de ex-layers, vaker wel wat slecht in het verenkleed, maar dat is voor de bevlezing niet belangrijk.
Door Anne in Zweden
koekje schreef: De ex-layers zijn uitgerangeerde legkwartels, die andere niet (voor humane consumptie in eerste instantie gefokt of mannetjes). De ex-layers zijn geloof ik iets kleiner en zeg maar meer B-kwaliteit. Soms vind je nog een ei in de kont. De ex-layers zijn wel veel goedkoper en ze zijn beiden met veertjes, dus ik zou gewoon voor de ex-layers gaan.
Ik heb nog nooit overmatig stront gezien aan de ex-layers, vaker wel wat slecht in het verenkleed, maar dat is voor de bevlezing niet belangrijk.
Bedankt voor de uitleg!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door