Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
Limpy schreef: Das idd een inhaalslag geweest, pekke kwam zo´n 125 gram per week aan maar dat was een joch met een goed gewicht voor zn leeftijd.
Yep, ik ben ook benieuwd wat hij nu blijft doen qua gewicht, mag nog 1 ons extra aan zitten zeg maar dus ik denk dat we nu weer zo'n mega week gaan krijgen en dat het dan wat stabiliseerd.
Door Annelies78
Vandaag zitten we op 1,5 kilo
Dat is een gewichtstoename van 700 gram in 5 weken.
Mager is ze niet, je voelt geen rugewervels en ribben.
Ze is wel klein ( vooral in verhouding met die ander van 7 kilo)
Vandaag heeft ze een beetje rundergehakt op , nieuw en erg lekker bevonden.
Tot nu toe zit ze ongeveer op 140-150 gram en dan krijgt zo nog avond eten.
Door pearlsofpassion
Er is ook wel een verschil tussen katers en poezen.
Zelfs als kitten kan je daar al relatief grote verschillen in zien.
Een dikke 100gr per week aankomen lijkt mij prima en de aanwijzing is nog altijd dat een kitten ongeveer zijn leeftijd in weken x 100gr weegt.  Dat is dus gemiddeld. Sommigen wegen meer, anderen wegen minder.  En dus verschil in geslacht.
Als dit een poesje is dat maar 3 kg zal wegen op volwassen leeftijd (en zo zijn er veel, zeker htk's), dan lijkt me dit echt geen vreemd gewicht. ;)

Hoeveel een kitten moet eten op barf, heb ik absoluut geen verstand van. Maar ik zou gewoon naar je kitten zelf kijken.  Op de foto mag er naar mijn mening nog wel iets bij, maar ik zou niet zeggen dat ze echt mager is.  Mijn Luis zag er net zo uit toen hij op 14 weken bij ons kwam. En ik vond hem toen ook aan de slanke kant.  Ik weet wel niet meer hoeveel hij woog, en het zou niet helpen want het is een (relatief grote) kater.
Door Martine-Tom
Ik voer gewoon onbeperkt, en dat varieert dus de ene dag vreten ze je kaal en de dag erna eten ze bijna niks.
Zolang ze zo jong zijn en mager/slank is het hier gewoon onbeperkt eten  :)
Door Annelies78
Ik zorg altijd dat er voldoende staat.
Liever dat ik iets weg moet gooien dan dat ze te kort komt.

Kan ik haar ook gewoon kipfilet van de supermarkt kan geven ?
Door koekje
Ja, waarom zou dat niet kunnen?
De rauwe versie hè, niet de plakjes die je zelf mogelijk op je boterham legt.
Door Mowgli
Annelies78 schreef: Kan ik haar ook gewoon kipfilet van de supermarkt kan geven ?
Veel van ons geven ook rauw vlees van de supermarkt. Het is afhankelijk waar we het goedkoopst wat kunnen scoren ;) :biggrin2:

MIjn vriend klaagt wel eens dat Mowgli beter te eten krijgt dan wij ;D
Door Annelies78
haha, mijn vriend zat net ook al te klagen...kipfilet en biefstuk (was in de aanbieding) je verwent dat beest te veel  ::)

Kipfilet is een groot succes, ze heeft er al 60 gram van op net.
Door pearlsofpassion
Mijn vriend was ook jaloers op het mooie stukje hert dat de katten hadden.  Maar dat kwam wel niet van de supermarkt maar van een barfleverancier.  Waren wel mooie stukken, dat is waar.
Luis had trouwens met veel plezier zijn stuk afgegeven...  ::)  >:(
Door Annelies78
Gisteren naar de dierenarts geweest voor de enting.
Deze dierenarts is van mening dat kittens brokjes moeten eten om te groeien.
Niet verteld dat ik Daya nog steeds op KVV enz heb , eerste reactie van de dierenarts was...
Wat is ze goed gegroeid en wat ziet ze er mooi uit !
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door