Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Geplaatst door: Parelridder
« Gepost op: Vandaag om 21:49:33 »Voeg citaat toe
Het lijkt me zeker ingewikkeld om samen te werken binnen één team wanneer je verschillende adviezen geeft, vanuit verschillende overtuigingen. Ik moet wel zeggen dat ik de verkoop van vers vaak niet zo veel te maken vind hebben met wat en d.a.praktijk meent dat het beste is, maar veelal veel meer met de doelgroep waarop men gericht is en de markt, de vraag.
Zoals mijn dierenarts vertelde dat ze nu ook echocardiogrammen maken, want daar is vraag naar.
Dit is waar, en geldt voor alle takken. Maar er wordt ook vaak ''vraag gecreeerd''. Misschien nog wel vaker, en zo laten wij ons handig manipuleren.
toch heb ik we het idee dat deze man, Peeters, echt overtuigd is van het feit dat barf/kvv gezonder is, en dat hij het niet alleen uit winstoogmerk doet, zoveel soorten verkopen ze ook weer niet. Dat hij dat stuk op de website heeft staan zegt ook al heel wat. Hij vond de kittens ook voor hun leeftijd zo zwaar, en dat moederpoes dat helemaal in haar eentje de 1e  5 weken voor elkaar heeft gekregen, en het feit dat haar baarmoeder al zo klein was was volgens hem ook uitzonderlijk snel. Dankzij de voeding, dat zei hij niet zo precies maar hij keek wel zo van ahaaa, daarom.
Trouwens, ze hebben idd een 2e praktijk op een ander adres, sinds vorig jaar, misschien staan daar dan wel allemaal brokken in de wachtkamer!
Klopt! Ik woon daar om de hoek en ben door kliniek Westerpark aan de kvv begonnen. Toen ik met sammie en zijn chronische nies binnenkwam bij mevr Frumau, raadde ze meteen kvv aan voor zijn weerstand. Nies is er niet echt beter van geworden, maar na haar uitleg vond ik het niet meer dan logisch dan alleen versvoer te geven.
De meeste van de kliniek zijn inderdaad erg voor kvv en barf, maar er is inderdaad een vrouwtje die er niet helemaal mee eens is.
Wat een mazzel! Leuk buurtje ook! Alleen als ik daar naartoe ga ben ik een half uur door de drukke stad kwijt, mauwende kat op de achterbank. Maar ik ga gewoon combineren, voor simpele zaken hier om de hoek en voor belangrijke dingen ga ik toch daar naartoe hoor. Zo fijn dat je gewoon kunt zeggen dat je vers-voert, bij mijn vorige en de nieuwe dierenarts draai ik er een beetje omheen want als je dat niet doet krijg je allemaal gefrons en weet ik wat niet. Ook laatst  zelfs op een kattengedragsforum kreeg ik er van langs, min of meer, of ik wel wist waar ik mee bezig was, te erg gewoon.
Laylaa schreef: Klopt! Ik woon daar om de hoek en ben door kliniek Westerpark aan de kvv begonnen. Toen ik met sammie en zijn chronische nies binnenkwam bij mevr Frumau, raadde ze meteen kvv aan voor zijn weerstand. Nies is er niet echt beter van geworden, maar na haar uitleg vond ik het niet meer dan logisch dan alleen versvoer te geven.
De meeste van de kliniek zijn inderdaad erg voor kvv en barf, maar er is inderdaad een vrouwtje die er niet helemaal mee eens is.
Dat zijn er dan al twee! ???
Elleke is idd erg pro vers.
Gisteren was ik voor vaccinatie van alle 6 kittens met moeder bij de DA op de hoek, brokjesDA. Toen vroeg ze me vrij dringend of ik moederpoes wel kittenbrokjes gaf, nou toen kwam er toch een hele verhitte discussie op gang! Ze zei (toen ik zei dat ik versvoerde) dat ze bevriend is met Elleke Frumau (waar ik toevallig was voor flankcastratie want zij doen dat niet) en dat ze niet snapt waar zij mee bezig is, (salmonella) omdat ze versvoeding verkoopt en propageert, was heftig hoor! En daar kwam nou dat hele salmonella verhaal vandaag begreep ik achteraf, en toen zei ik dat dat ook voorgekomen is in brok was dat absoluut niet waar, nou zo dus.
En nog een heleboel andere tegenstrijdige dingen, mijn hemel, moest echt uitblazen toen ik thuiskwam. Maar ze zei wel dat de kittens het er in elk geval erg goed op deden, want ze zaten qua gewicht dik boven het gemiddelde, dus, ze bleef uiteindelijk wel aardig. :D
Ach, sommige da´s, tsss.
Volgens een assistente in mijn praktijk is de gemiddelde raskat (dus ook mijn 2 oosterse kortharen) zodanig doorgefokt dat het geen carnivoren meer zijn..  :o  :D
Ze was ook nog beledigt dat ik dr uitlachte, ze moest eens weten dat mijn 2 zgn doorgefokte raskatten de grootste kliko´s zijn hier qua vlees.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door