Jeetje, respect! :D
Maar om nu nog iets te zeggen over je menu zelf: Het is ietjes lager in vleesbot dan meestal als startpercentage aangehouden wordt.
Is dat bewust? Heb je vb de percentages van Bibi (wat goed ging) overgenomen of weet je dat je katten hebt die gemakkelijk verstoppen?
Het is natuurlijk moeilijk om voor 13 katten allemaal goed te doen, maar het zou kunnen dat je wat aan de laxerende kant zit met je menu.
Je kan het prima zo proberen, maar dan zou ik jouw geval wat vleesbot achter houden zodat je eventueel kan bijvoegen als het mis zou gaan.
Je zou ook het vleesbot nog kunnen ophogen tot 45% en wat van het spiervlees afhalen (orgaan zou ik zo laten) dan zit je wat meer op een gemiddeld menu, maar het kan ook best goed gaan op deze percentages.
Ik wil gewoon zeggen: hou er rekening mee dat het wel eens kan zijn dat je moet gaan aanpassen, en dit niet meteen de ideale percentages blijken. Dat is natuurlijk altijd zo.
Verder veel succes met malen! Wat een karwei :o :)
Wel heerlijk dat je katten dan zo dankbaar zijn!
Edit: ik zie net dat je als vleesbot botmixen gebruikt die een stuk hoger in botpercentage zijn dan 50-50. Dan zal het wel goed komen en trek ik mijn woorden van hierboven terug.
Hou je wel in het oog hoeveel bot je nu precies voert zodat je niet een keer enkel zware botmixen koopt en dan veel te hoog in botpercentage zit?
Want dat zou niet gezellig worden bij je katten.
Een goed vleesbot is half bevleesd en dus kom je op een percentage van 20% kaal bot als je 40% vleesbot voert. Als je tussen de 20 en 25% kaal bot uitkomt zit je wel goed als je het uitrekent met de percentages in de botmixen.
Ik weet niet of je dat gedaan hebt?
Als ik goed kan rekenen kom je wel goed uit nu. Zo'n 24% kaal bot.
Maar dan zit je dus op 48% normaal vleesbot en maar 37% spiervlees. Tis maar dat je het weet zodat je weet wat je voert als je de ontlasting in het oog houdt.