Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

ZOOOOOOO daar ben ik eindelijk weer!
(sorry sorry, laptop gecrashed.. en druk bezig met kitten knuffelen!)

Nou ik ben dus gelijk overgestapt op vers, en meneer vind het heeeerlijk..
Hij was nog geen 10 min binnen, en zn eerste kippennek ging al naar binnen!! ???
De eerste ochtend gelijk een kuiken uitgeprobeerd.. en ja hoor.. nog nooit een kuiken gezien of gegeten, en het ging er zonder te spelen zo in!
Afbeelding
Afbeelding

De eerste 2 dagen heeft hij goed gegeten, de 3e dag was hij goed aan de diaree, ff langs zoo-natuurlijk geweest en probiotica meegekregen om door zn KVV te mengen.
De arts vond hem ook een beetje aan lichte kant dus er mag nog wat meer vlees aan zn botten.

Maar meneer wil de ene dag heel veel (vooral kuikens ) eten, en de andere dag maar een paar hapjes en hij vind het weer voldoende. Dus ik zit mij toch ff te bedenken hoe ik hem meer aan het eten krijg..

Zijn er hier nog tips voor het " hoe krijgen we meer vlees aan Willie Wonka- dieet" in tha house?

Tot nu toe gegeten:
Kuiken (heeeeeeerlijk!)
kippenek ( eerste keer heerlijk, 2e keer mwaaa ik heb geen zin om te kauwen)
Lamshart..(mmmmm lekker, mag het wel in kleinere blokjes, want ik kan nog niet zo goed bijten)
kippenmaag (lekker om aan te likken maar kauwen heb ik gewoon geen zin an!)
Carnibest ( de ene dag aanvallen, de andere dag kan ik alles weggooien)
haaksbarf ( de ene dag aanvallen, de andere dag kan ik alles weggooien)
konijnenpootje ( 2 happen van genomen)
eenderug (2 happen van genomen)
Kippenvleugel ( eten met rara geluidjes, want Gerrit mag niet in de buurt komen! maar hij kan het nog niet goed happen, dus veel eet hij er niet van)
muis ( hap slik weg!)

Maar Gerrit is ook geniepig, want als Wilson het niet gelijk opeet, dan wil Gerrit het wel voor hem opeten.. dus ik moet daar ook erg mee oppassen, Gerrit mag namelijk wel wat minder eten.. en wilson eet niet zo snel..

Verder gaat alles hier super goed, en Gerrit en Wilson zijn helemaal blij met elkaar.. het is stapelen geblazen!

Afbeelding
Door Too
Wilson.... :smitten:

Geen flauw idee hoe je er wat meer 'ín krijgt', misschien de moelukke dingen maar even met de hamer bewerken, in stukken knippen en zo'n taaie maag insnijden/knippen zodat ie wat meer grip heeft.
De nurks vond t in t begin ook lastig om een maag te knagen en slikte m dan maar door... terug... doorslikken, etc

En misschien is t een optie om m alleen te laten eten, dan zit er niemand t 'uit z'n bek te kijken'
Door flin
mjum, lekker ding!

die Mr Wilson... ;D ;D

diarree; misschien toch wat buikpijn...idd probiotica (weet niet welke je nu hebt?)
en zien dat dat zo snel mogelijk opgehoepeld is,
verders niet teveel op aankomen concentreren, maar zien wat mooie hoeveelheden op 'n dag zijn , voor kruimel....; dus niet overeten op dag 1, maar 5 maaltijden redelijk, en de volgende dag ook...
Door maddoc
als ie de ene dag Carnibest wel wil en de andere niet en Haaks Barf idem,
dan zou ik die twee dus afwisselen en daarnaast de andere dingen gaan aanbieden op zo'n manier dat ie er ook daadwerkelijk wat mee kan (rekening houden met z'n kaakkracht).
Kuikens zou ik een beetje rustig aan mee doen als z'n ontlasting niet goed is en eigenlijk even achterwege laten totdat je weet hoe de ontlasting is als je
alleen carnibest en haaks barf geeft (ik vind hier de ontlasting op de kuikens niet je van dat en ook stinken).
En idd niet steeds laten overeten, dat geeft ook diarree.
Als ie goed van de carnibest en haaks barf eet zal ie ook wel gauw gaan aankomen.
Heyy thxx voor alle tips.
De diaree was al over na 1 dagje, waren vorige week zaterdag naar zoo-natuurlijk en zondags was het alweer beter..
Ik heb probiotica vlokken/poeder meegekregen.. geen idee wat voor merk,.. zit nu in een medicijndoosje.

Eten gaat de afgelopen 2, 3 dagen goed!

ik had nog wat extra Viyo melk gehaald, en als ik dat over de kvv gooi dan heeft die er wel zin in.. maar eet dat niet in een keer op..

Kuikens zijn nog steeds favoriet, en dat muisje ging er ook heel snel in.. maar nu zijn mn andere prooitjes op, dus woensdag gelijk ophalen bij koek! ik denk dat hij dat lekkerder vind dan losse delen, daar eet hij elke keer maar een paar hapjes van.

Gister had hij ook een hele hors makreel,.. en ja hoor.. hap slik weg..
Gerrit houd er niet zo van, dus deze kon ik ook zonder zorgen laten liggen!

Gewicht gaat ook goed omhoog,.. 13e week bij zn laatste enting woog hij 1090 gr. vorige week 1140gr, en vandaag 1250gr

Maar Gerrit is ook lekker aangekomen, want alles wat meneer niet gelijk opeet,.. gaat hup Gerrit zijn buikje in. Zelf CB wat hij vroeger niet te vreten vond!!

Dus ik moet daar nog ff regelmaat in vinden..

Het valt me trouwens op dat die kleine meer van 2x op de dag eten is,.. terwijl gerrit altijd wel honger heeft. Dus het is ook nog een beetje voor mij wennen. :-[
Door brie
Wat goed zeg dat het zo lekker loopt!!! die kleine weet al wel wat goed voor m is! En alweer een kuikenverslaafde kat. 'K zou er bijna zelf een proberen, blijkbaar zijn ze errug lekker.  ;D

Hier krijgen ze ook 2x per dag te eten (behalve kleine smeagol, die krijgt nog 3 x)  vind ik zelf makkelijker omdat je dan veel beter overzicht hebt of ze het van elkaar jatten en wat ze binnen krijgen.
Nou eten gaat echt prima!
Hij heet 2x zoveel als het Gerrit monster!!
(voornamelijk ook omdat hij nu Gerrit zijn bordje leegeet!)
Gelukkig zijn morgen de prooidiertjes binnen, en dan kan ik eens beginnen om ze op dezelfde plek en samen te laten eten..

Gister Parelhoen karkas gegeven aan Gerrit,.. wilson heeft hem voor 75% opgegeten ::)
Wat nou nog geen sterke kaken, voor het betere kauwwerk!

En voor het slapen gaan, wild afsnijsel van de Herby.. en ja hoor.. hap hap hap weg.
Het is echt alleen die KVV die die niet zo heel denderend vind.

Dus ik zit er toch wel over na te denken om hem helemaal op BARF te zetten.
Wat denken jullie?

En waar moet ik opletten bij een kitten menu'tje?

Ow gister trouwens kwam die van de kattenbak af, en ging hij met zn billen over de grond vegen.. viel er nog een drolletje uit op de grond.. Wel gewoon hard (niet keihard) en bruin.. dus geen krijtje.
toch maar ff wat minder bot geven? Snap alleen echt niet waarom die er niet in de kattenbak uitviel.
En vannacht precies hetzelfde in bed.. 3 kleine drolletjes bruin en stevig, 2 a 3 cm lang per stuk..
Maar daar had dus ook iemand liggen schuren met zn billen en ons wakker gemaakt met dit kado op het bed. Denk dat dit dus weer Wilson was, ivm wat er die middag gebeurd was.
Gerrit heeft dit nog nooit gehad... ik hoor graag jullie inzichten!

hier nog een kuiken vermoordende wilson op de camera
http://s133.photobucket.com/albums/q49/ ... C12315.flv

en 2 foto'tjes!

Afbeelding

Afbeelding
Door brie
suziester schreef: Gister Parelhoen karkas gegeven aan Gerrit,.. wilson heeft hem voor 75% opgegeten ::)
Wat nou nog geen sterke kaken, voor het betere kauwwerk!

jeetje!! ook het ruggenwervel gedeelte? dat kauwen ze hier echt niet weg!!

Dus ik zit er toch wel over na te denken om hem helemaal op BARF te zetten.
Wat denken jullie?
En waar moet ik opletten bij een kitten menu'tje?

uiteraard overzetten op barf, :D helemaal als je hele prooidiertjes gaat geven. is veel gevarieerder dan kvv! volgens mij doe je het al super en weet je heel goed wat wel en niet kan in een kittenmenuutje. lekker laten smullen zoveel hij wil. percentage bot heb ik hier niet hoger bij jane en smeagol (eet ook nog voor een groot deel carnibest) dan de rest van de katten

Ow gister trouwens kwam die van de kattenbak af, en ging hij met zn billen over de grond vegen.. viel er nog een drolletje uit op de grond.. Wel gewoon hard (niet keihard) en bruin.. dus geen krijtje.
toch maar ff wat minder bot geven? Snap alleen echt niet waarom die er niet in de kattenbak uitviel.
En vannacht precies hetzelfde in bed.. 3 kleine drolletjes bruin en stevig, 2 a 3 cm lang per stuk..
Maar daar had dus ook iemand liggen schuren met zn billen en ons wakker gemaakt met dit kado op het bed. Denk dat dit dus weer Wilson was, ivm wat er die middag gebeurd was.

Jane heeft dit ook een paar keer gehad toen ze hier net woonde. Hoe zag de drol eruit? als het een keiharde witte drol was, of krijt achtig, dan zou ik het percentage bot iets naar beneden halen. als de drol stevig en goed van kleur was, dan zou ik het lekker zo laten, misschien moet wilson iets meer de tijd nemen op zn kattenbakje

Door IzMi
suziester schreef: Ow gister trouwens kwam die van de kattenbak af, en ging hij met zn billen over de grond vegen.. viel er nog een drolletje uit op de grond.. Wel gewoon hard (niet keihard) en bruin.. dus geen krijtje.
Één van onze kittens had ook een paar keer zo`n ongelukje toen ze hier net kwamen wonen. Toen vonden we een hele grote bruine streep over de bank, fijn!! :-X Ik heb toen nog een aantal keer iets dergelijks gevonden in huis. Is denk `n keer of drie, vier gebeurd! Ik denk inderdaad ook dat ze dan te weinig tijd nemen, te gehaast zijn ofzo. Het is hier in ieder geval bij een keer paar keer gebleven!
Laatst gewijzigd door IzMi op wo 06 mei 2009, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door