Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rianne145
ibbi schreef: ik vind kwartels helemaal niet zo stinken :o
ik geef de kwartels van herby zo - haal er niks uit.
Dat zijn gepluimde schone kwartel. Het gaat hier om hele kwartels met veren en ingewanden enz. Vooral de darminhoud stinkt. Hier vinden ze dat trouwens een delicatessen, dat gaat als eerste op.... Blehhhh Ik doe er dus helemaal niets aan en geef ze zo, met alle veren etc. Ze gaan er hier meestal niet mee aan de sleep, als er gesleept moet worden (of als ze denkt dat zij nog niet dood is) dan is dat voordat ze hem open trekken, dat vind ik nog tot daar aan toe.
Door Rianne145
Nou, het ging hier dus niet makkelijk! De hond vond het geen probleem (maar die heeft nog nooit vers geweigerd), maar de katten weigerden resoluut. Ik heb ze beiden opgesneden en toen heeft 1 het wel gegeten en de ander niet. Ze had het eten van de dag er voor ook al laten staan, dus ze had wel honger! Balen, deze zijn wat betaalbaarder en compleet. Misschien volgende ronde beter. :(
Door koekje
ik zie de kale kwartels van herby en dogshape ook als compleet. het enige verschil is dat ze gepluimd zijn en dat de darmen er uit zijn. de overige orgaantjes (iig hartje en levertje, deze zijn essentieel) zitten er nog in.
ze zijn wel duurder.
Door brie
hmm, al met al denk ik dat ik het maar bij de kant en klare gepluimde kwartels hou ipv de ex-layers..  :-\
ik kan het proberen, maar ik vrees dat er dan een paar katten zullen weigeren, terwijl ze nu allemaal graag kwartel eten.
Door koekje
ot eet ze juist weer heel graag met veertjes. ze zegt dat het de smaakbeleving vergroot. eerst lekker veertjes pluimen en van die kriebelende restjes veer in je neus en mond en dan lekker happen, waarmee je ook nog wat kunt proeven van wat de kwartel in kwestie heeft gegeten. zo kan je volgens ot optimaal de kwaliteit herkennen.
sien, de dikke alleseter, vindt het niet onherkenbaar genoeg.
ot vindt het ook weer heel fijn dat sien het niet zo vindt. dan zit ze smakelijk en purrend voor siens neus het op te eten.

maar sien is raar hè en vast niet representatief.
sien eet liever plastic dan muis.
Door Too
mwaah k denk dat mijn mutsjes Sien volgen... met jas aan is geen eten

muis met jas weigeren ze nl ook.
Laatst gewijzigd door Too op vr 20 mar 2009, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door