Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
flin schreef: jup

klopt

klopt ook;

dan heb je 't zogenoemde vleesbot gecreëert:

dat betekend dat als dit je menu is 't uit 35 % kaal bot bestaat!
dat = ongeveer 70 % vleesbot...
wat je (denk ik) vergeet is:

de helft van je menu hoort uit vleesbot te bestaan...(bij benadering dan hé)
dat wil dus zeggen:
bovenstaande botmix: 60 gr + 40 gr spiervlees = 100 gr vleesbot ( half bot en half vlees) (= half menu) = 50%
+ 20 % orgaan + 30 % vlees (= samen andere helft menu)

toch? :)

Klopt als een bus, zo staat het er toch ook? Kzal nog eens ff rekenen en lezen dan.. ???
Door YaYa
Borke schreef: Onze katten etennog geen eens kwartelnekken... dus ik zal echt gemalen voedsel moeten aanbieden >:(
Hier nog zo'n stel Astrid. Ze likken er alleen van. Ze hebben echt geen idee waar die witte dingen in hun bek voor dienen :-X
Door Borke
YaYa schreef: Hier nog zo'n stel Astrid. Ze likken er alleen van. Ze hebben echt geen idee waar die witte dingen in hun bek voor dienen :-X
Hier weten ze nog niet eens dat ze witte dingen in hun bek hebben....
Ik had 3 kwartelnekken neergelegd een uur na etenstijd en geen ander eten. Dus gemotiveerd waren ze wel. Die nekjes zijn heel klein en heel dun en zacht. Mooi bloederig en bevleesd....
Door Loeka
koekje schreef: zelf malen is natuurlijk ook een goede optie. ik heb zelf een porkert nummer 10, met een snijschijf van 12 mm.
Hi Koekje,

Kun je misschien aangeven hoe grof/fijn het maalsel er uit komt? Ziet het er uit als CB, Bibi of Haaksbarf? Ik wil graag een elektrische aanschaffen, maar daar zit standaard een snijschijf van 6 mm bij. Dat is sowieso te klein. Gelukkig kan ik wel een andere schijf bijbestellen, tot 14 mm zelfs.
Door koekje
12 mm is wat grover dan cb en ik denk ook wel ietsjes grover dan bibi. haaksbarf is qua maling dacht ik gelijk aan cb.
kruimel heeft er 1 van 14 mm en zij zei me dat er soms wat te grote stukjes bot inzaten voor de tandlozen. deze geeft ze dan aan de honden. nu heb ik geen honden en ook geen tandlozen, maar wel een miep die niet van vleesbotjes kauwen houdt. ik heb daarom voor de 12 mm gekozen.
Door Loeka
Dankje! Dan ga ik voor de 14 mm. Ik heb hier geen tandelozen en CB vind ik veel te fijn. Haaksbarf wat ik had was behoorlijk grof, maar dat is al een tijd geleden.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door