Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
:-[ :-[

Je hebt gelijk die staat er niet maar is als volgt

1 -45 vleesbot - 45 spiervlees
2 -45 vleesbot - 25 lever + 25 maag
3 -45 vleesbot - 45 spiervlees
4 -45 vleesbot - 25 hart + restje spier, half eitje
5 -45 vleesbot - 45 spier
6 -halve kwartel
7 -45 vleesbot - heel visje

Op dit moment:
Vleesbot : kipnek, -rug, -vleugel, parelhoenkarkas, eendenrug , konijnkarkas[dwz zonder filets, heel vlezig]
Spier : kip,koe,kalkoen, hert/ree,lam/schaap
Orgaan :hart -lam,koe,kip maag: -eend lever: -kip
Vis :vnl horsmakreel ,soms sardien oid maar dat wordt erg moeizaam gegeten

Schiet maar!!! :D
Door flin
Too schreef:
Schiet maar!!! :D
met 'n hagelkorreltje vandaag :D

lijkt me prima menu zo...ervan uitgaande dat een hele kwartel zo'n 250 gr weegt:

vb: 50%
orgaan: 12 % ; zou eventueel iets meer mogen zijn
Too schreef: Ze vreten gewoon wat ze voorgezet wordt en na 10/12 uur beginnen ze gewoon weer te mekkeren, aanrechthangen,stuiteren.
Denk je dat ik een tijd moet "overvoeren" om ze te leren balanceren? Ik ben nl errug bang voor rolronde aardappeltjes
overvoeren lijkt me idd niet de oplossing, maar miss iets onvoorspelbaarders?
kwa tijden en hoeveelheden?
af en toe een hele kwartel/hele kippenrug en de volgende keer bv stukje karkas met orgaan oid?
of 't helpt; weet niet hoor....
Door Too
Dank je flin, wellicht is iets onvoorspeldaarder qua hoeveelheid per maaltijd een mogelijkheid -de tijden varieren al sterk-

Zo ziet t menuutje er wel heel krentenwegerig uit,maar goed dat is toch de manier waarop je je eerste opzetje maakt in de praktijk is t natuurlijk nooit zo exact[tenminste bij mij]
Wat t orgaanpercentage betreft dat klopt , had ik in t gebruik al bijgesteld ze krijgen vnl meer hart, lever is wel afgepast 25gr.
Door Chubby
Hier krijgt onze tijger geen konijnenkop gekraakt hoor! De hond wel, en die smikkelt er graag van! Voor de katten koop ik wel wat anders, want al dat hakwerk begin ik niet aan  ;)

Overigens wegen de konijnkoppen van Herby hier altijd een gram of 200 gemiddeld?

Je menu ziet er oké uit! Ik geef mijn katten bij voorkeur wat kleinere diertjes, dus geen koe en hert en meer wild. Darnaast voer ik liever niet teveel kip, ik geef liever (en zij lusten liever) konijnlevertjes en eendenhartjes..

Wat een verschil trouwens met mijn nakerd die met gemak 200 - 300 gram vlees wegkaant op een dag.. Hier krijgen ze overigens ook 2x daags eten, beetje zeuren om eten en hongerig zijn vind ik niet erg..
Door Too

Gister weer een donatie, nijnenhoofd ..... weegt 110gr, idd niet zo raar dat ze moeite hadden met t bot percentage maw: DOM MENS
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door