Sinds deze week is bij Mozart (16) beginnend nierfalen ontdekt en moet hij dieetvoer. I.p.v. dieetvoer ben ik begonnen om hem kvv en rauw te geven. Hij eet vanaf woensdag cb en ook al kijkt hij wat "vreemd" als ik cb voor hem zet, hij eet het uiteindelijk wel op.
Daarnaast krijgt hij rauw zoals runder- en lamshart, rundvlees, rundergehakt, kip, vis (1 keer per week) en ik wil dit langzaam uitbreiden naar bv. paardenvlees en hopelijk ook prooidieren. In het verleden heb ik kuikens geprobeerd en mijn jongste kater Kareltje* at ze wel, Mozart kreeg ik er echt niet aan.
Mozart is dat niet gewend om veel raut te eten en zijn gebid is niet zo goed meer zodat ik op dit moment (nog) geen botten geef en de stukken nog redelijk klein snijd. Sinds enkele dagen heeft Mozart niets anders gegeten dan rauw en helemaal geen blikvoer of brokken meer.
Mijn andere kat Romy (ook 16) wil geen cb, maar begint nu wel rauw te eten. Rundvlees gaat er nu zonder moeite in. Kip wil ze niet, maar vis weer wel. Ze is een moeilijke eter en krijgt i.t.t. Mozart nog gewoon blikvoer.