Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2613614
Zoooo, weer even tijd voor een update-je.

Met de puppen gaat het goed. Ze drinken goed en groeien redelijk. Ik ga alleen wel stoppen met de "hoeveelheid-aanwijzing" die bij de Farmfood melk zit. Dat is voor mijn puppen echt veel te weinig. Ik ga 100% op het oog voeren, want ik krijg er ook totaal het hubeskelubes van om steeds op die fles te kijken hoeveel pup gedronken heeft (maal 9). Maar goed, puppen zijn dus wel aangekomen, maar niet genoeg, dus de hoeveelheid voer gaat per direct (nou ja, is al ingegaan) omhoog.

Met Biscuit gaat het een soort van....... Tja, wat voor woord zal ik daar eens voor kiezen....? Ronduit rot? Die medicijnen om de melkproductie te stoppen.....? Die zijn vreselijk :-X. Ze piept echt 7 x 24 uur. Ze weet zich geen raad. Het middel is nog niet zo erg als de kwaal maar ik weet niet of een kuur van 7 dagen vol te houden is. Niet voor haar. Niet voor ons. Leo heeft Biscuit vannacht mee naar boven genomen omdat ze bij ieder piepje van de pups over mijn hoofd heen de werpkist in vliegt. En dat een keer of 100 per nacht, mijn wallen hangen zo langzamerhand serieus op mijn knieen. Ik moest een paar uur goed slapen. Kennelijk was ik zo uitgeput dat ik de nachtvoeding van 3 uur vannacht heb gemist, dus de puppen hebben anderhalf uur langer moeten wachten. Ze hebben geen piep gegeven dus kennelijk zijn ze er niet dood van gegaan.

Vandaag gaat Leo Biscuit zoveel mogelijk mee op pad nemen. Afleiding. Maar man, wat is dit ook weer flink ruk  :-X :-X :-X. Arme hond :'( :'( :'(

En verder mis ik Linga. Maar, ik ben aan de andere kant heel erg blij dat Linga bij Henneke, Nico en Yora is. Want ze zou echt helemaal gek worden van deze situatie. Een permanent piepende hond om zich heen die niet weet waar ze het zoeken moet, dat zou Linga echt dood ongelukkig maken. Dus ik doe de tandjes op elkaar. Ik heb ook geen kort lontje maar geen lontje. En dat reageer ik af op Leo. Gelukkig kan hij dat goed hebben, de schat. Maar hij roept wel eens "Zeg Liz, wat was er ook alweer leuk aan het fokken van een nestje?" (en schiet dan zelf in de lach hoor, want hij is helemaal dol op de pupjes). Vanmorgen riep hij (toen de puppen eenmaal wakker waren, zette ze het ook op een schreeuwen-om-voer ook) "Zeg Liz, je had mij helemaal niet verteld dat er zoveel geluid uit die puppen komt joh!". En dan schieten we ook samen in de lach dus er is nog wel ruimte voor humor (soms hele zwarte humor ook).

Gisteren hebben we trouwens wederom een enorme stapel kaarten ontvangen. Met zoveel lieve bemoedigende meelevende woorden, we zitten er gewoon een traantje bij weg te pinken. Ik weet niet of het me gaat lukken om iedereen persoonlijk te bedanken. Bij deze in ieder geval al ontzettend waanzinnig bedankt :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Mijn hulptroepen zijn trouwens allemaal waaaaanzinnige mega kanjers. Zonder hen he........, hadden we het niet gered. Lieve lieve schatten, bedankt voor alles :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*. Jullie zijn echt te geweldig voor woorden. :-* :-* :-* :-* :-*
#2613624
tja Lizzy ja hebt gewoon een stelletje vreetschuren op de wereld gezet met Biscuit  :biggrin2: goed zo die standaard hoeveelheden daar trekken we ons ook niks van aan met volwassen honden en het lijkt mij heel verstandig om dat bij de pups ook niet te erg te doen je ziet het heus wel als ze pad dik zijn en genoeg hebben  :biggrin2:
ach arme Biscuit , ze zal wel horendol worden van zichzelf ook zeg ! hup kutmelk droog op dan kan ze misschien weer een beetje normaal door het leven gaan .

ik zeg voor nu weltrusten en als het even kan lieverd en Leo is even een poosje weg met haar duik zelf ook even op 1 oor he ?
#2613628
Het ging gisteren trouwens inderdaad weer uien met de uiers. Ze stonden echt op springen. En ik weet dat masseren en aftappen de melkgift weer stimuleert maar ik moest wat.... En ik heb de tieten daarom gemasseerd en melk afgetapt, het leken wel fonteinen! Gelukkig dat Dorothea en Marije een hoop kunnen hebben want we zaten alle 3 onder de melk :-X :biggrin2:

Zonde hoor, voor al die melk......... :-\ :'( (kon het niet opvangen en geven want Bisq heeft een paar dagen Rimadyl gekregen om de ontsteking te remmen en puppen mogen geen Rimadyl binnen krijgen via de moedermelk).

Dat aftappen gaf tiettechnisch wel verlichting (en ik heb niet het idee dat de melkproductie nog erg heftig is dus ik denk dat de pillen wel beginnen te werken).
#2613630
Weer een nieuwe dag, sterkte weer voor jullie en vooral voor Biscuit. Arme hond, die zit tussen twee muren in, de ene kant de puppen waar ze haar verzorging aan wil geven en aan de andere kant die vervelende melk die maar niet op wil houden met produceren en haar dol maken. Sterkte hoor.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door