Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

-Saskia- schreef: :biggrin2: Nou nee... Ik houd het op een voyeurs-nestje, zoals deze van jouw bijzondere dame. ;) Denk dat ik die 1000% in het snotje willen hebben, niet los zou kunnen laten :-[

Moet stiekem wel toegeven dat af en toe het kippenvel op m'n rug staat en de tranen in m'n ogen prikken als ik haar en jou zo samen zie zijn. Ik vind het lief en bijzonder dat we zo mogen meekijken in een -in mijn optiek dan- best intiem moment. :-*
Idd helemaal mee eens....ik vind het echt heel mooi dat je mee kan kijken via zo'n webcam, we kennen Lizzy allemaal al een hele lange tijd, sommigen heel goed, sommigen persoonlijk en anderen gewoon via Barfplaats. Dan is het toch heel bijzonder dat we dit hele proces mee hebben mogen maken.
Ben benieuwd hoelang het nog gaat duren!
Yuka 2004 schreef: En wat betekent dat?
Tekenen van een naderende bevalling

De betrouwbaarste manier om een naderende bevalling vast te stellen is de temperatuur. Meestal daalt de temperatuur vlak voor de partus (=bevalling) gemiddeld 1 graad (variërend van 0.5 – 1.5 oC). Daarbij is het belangrijk dat een week voor de te verwachten partus (56ste dag) uw hond 2x daags temperatuurt. De normale temperatuur van een hond is overigens 38.0-39.0 oC. Zodra u de daling waarneemt kunt u de bevalling verwachten ongeveer 12-24 uur later. Opvallend is dat de teef soms als gevolg van de temperatuurdaling begint te rillen. Na de bevalling is het normaal als de hond enkele dagen een iets hogere temperatuur heeft dan normaal (39.3/39.4 oC)
Lizzy schreef: Tekenen van een naderende bevalling

De betrouwbaarste manier om een naderende bevalling vast te stellen is de temperatuur. Meestal daalt de temperatuur vlak voor de partus (=bevalling) gemiddeld 1 graad (variërend van 0.5 – 1.5 oC). Daarbij is het belangrijk dat een week voor de te verwachten partus (56ste dag) uw hond 2x daags temperatuurt. De normale temperatuur van een hond is overigens 38.0-39.0 oC. Zodra u de daling waarneemt kunt u de bevalling verwachten ongeveer 12-24 uur later. Opvallend is dat de teef soms als gevolg van de temperatuurdaling begint te rillen. Na de bevalling is het normaal als de hond enkele dagen een iets hogere temperatuur heeft dan normaal (39.3/39.4 oC)
houden ze zich door dat rillen dan warm of moet je ze ook helpen met warmte van buitenaf??
Dian schreef: houden ze zich door dat rillen dan warm of moet je ze ook helpen met warmte van buitenaf??
Volgens mij is dat rillen van de kou. Ik heb het gelijk warmer gemaakt. Het rillen is alweer gestopt. Ik vermoed dat als ik nu de koorts zou opnemen, deze weer richting de 38 gaat.

Linga is er een beetje onrustig van. Volgens mij weet ze dat er iets staat te gebeuren en ze heeft haar oortjes een beetje strak naar achteren. Zo meteen gaat Leo even lekker een lange wandeling met haar maken. Kan ze wat ontspannen.
Lizzy schreef: Tekenen van een naderende bevalling

Oh wat spannend!!!!
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door